مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:۲۱۸ شکارچی متخلف طی سه ماهه ابتدایی سال جاری در استان دستگیر شده اند.

دستگیری ۲۱۸ شکارچی متخلف در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: طی سه ماه گذشته، ۲۱۸ شکارچی متخلف از سوی مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در عرصه‌های طبیعی دستگیر و اعمال قانون شده‌اند و مبلغ ۶.۵ میلیارد ریال از سوی این افراد به محیط زیست استان خسارت وارد شده است.

وی افزود: این شکارچیان متخلف ۳۶ رأس پستاندار وحشی مشتمل بر لاشه و اجزا ۳۰ رأس قوچ و میش وحشی، ۳ رأس کل و بز و ۳ قلاده گراز را طی سه ماهه اخیر از چرخه حیات حذف کرده‌اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا ۱۸۰ پرونده تخلف شکار و صید در حوزه‌های قضائی استان طی سه ماهه اخیر تشکیل شده و به طور میانگین هر روز دو پرونده تخلف در مراجع قضائی استان باز و پیگیری شده است.

وی گفت: ۳۰ قبضه اسلحه شکاری که ۹ قبضه آن اسلحه قاچاق و فاقد مجوز بوده است و بیش از ۳۹۰ عدد انواع فشنگ از این افراد کشف و توقیف شده است.

همتی تصریح کرد: همچنین اقداماتی دیگر در این مدت از قبیل پیشگیری از ۷۴ مورد انواع آلودگی‌های زیست محیطی و رفع آلودگی ۱۲۰ واحد آلاینده و پیگیری اخطاریه‌های صادره نیز توسط مأمورین یگان حفاظت انجام شده است.

وی بیان کرد: پیگیری قانونی برای معرفی مالکان دام‌های سبک منجر به خروج قریب ۳ هزار و ۹۰۰ رأس دام که به طور غیر مجاز در مناطق چهار گانه محیط زیست چرای غیر مجاز داشتند شده و نیز آموزش بیش از هزار و ۸۰۰ دانش آموز در قالب طرح "یک ساعت با محیط بان" در مدارس روستاهای استان انجام شده است.

همتی تاکید کرد: در خصوص پیشگیری از جرایم شکار و صید نیز ۷ شکارچی غیر مجاز پیش از اقدام به شکار در منطقه دستگیر و به جرم شروع به شکار به مراجع قضائی معرفی شده‌اند و علاوه بر آن ۱۱ مورد پرونده تخلف در خصوص متجاوزین به طبیعت به جرم بوته کنی، برداشت شن و تخریب خاک در مراجع قضائی تشکیل شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها