گیلان- شرکت گاز استان گیلان در سه ماه اول سال جاری بالغ بر یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعب گاز به حوزه های مختلف مصرف تحویل داده است.

 یک و نیم میلیارد مترمکعب گاز در گیلان مصرف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر مصرف یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعب گاز در بهار امسال در استان گیلان گفت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۶ درصد کاهش داشته است .

وی درخصوص مصرف گاز در بخش خانگی اظهار داشت: شرکت گاز استان گیلان در یک سال گذشته بیش از ۴۰ هزار مشترک خانگی جذب نموده است که این موضوع سبب افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و موجب رسیدن مصرف به ۴۸۰ میلیون مترمکعب در این حوزه شده است.

اکبر همچنین از مصرف ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش نیروگاهی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با رعایت مصرف  بهینه و ایمن گاز طبیعی از سوی مشترکین خانگی زمینه افزایش مصرف گاز در بخش های دیگر مصرف بویژه بخش نیروگاهی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه گفت: پس از بخش نیروگاهی و خانگی، بخش صنعتی با ۱۳۳ میلیون مترمکعب گاز، رتبه سوم بیشترین میزان مصرف گاز را در استان در اختیار دارد و پس از آن بخش های حمل و نقل با ۷۲ میلیون مترمکعب، تجاری با ۵۳ میلیون مترمکعب و کشاورزی با ۴۲ میلیون مترمکعب قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان گفت: بر اساس پیش بینی های بعمل آمده تا هفته دولت ۹۸، شش بخش مشترکین گاز در استان در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف خواهند نمود.

برچسب‌ها