مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از کاروان‌هایی که از استان به حج اعزام می‌شود ۳۳ کاروان به مشهد و ۳۲ کاروان به شهرستان‌های استان مربوط است.

۶۵ کاروان از خراسان رضوی به حج اعزام خواهد شد
به گزارش قدس آنلاین، جواد شاد اظهار کرد: امسال ۶۵ کاروان و مجموعا ۹ هزار و ۶۵ زائر از استان به حج اعزام خواهد شد. امسال تعداد کاروان‌های مدینه قبل ۳۵ و تعداد کاروان‌های مدینه بعد ۳۰ کاروان است.
وی ادامه داد: ۴۶ درصد ظرفیت زائران به مردان و ۵۴ درصد به زنان تعلق دارد. از کاروان‌هایی که از استان به حج اعزام می‌شود ۳۳ کاروان به مشهد و ۳۲ کاروان به شهرستان‌های استان مربوط است.
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: از مجموع ۶۵ کاروان، ۸ کاروان اهل سنت هستند. پروازها از ۲۳ تیر مصادف با ولادت امام رضا (ع) آغاز می‌شود و تا ۱ مرداد ادامه می‌یابد. ۲۳ پرواز مدینه قبل است که زائران را به مقصد مدینه منوره می‌رساند. از ۶ تا ۱۴ مرداد ۲۱ پرواز صورت می‌گیرد که مسافران را به مقصد فرودگاه جده اتتقال خواهد داد.  
شاد افزود: پروازهای استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی از فرودگاه شهید هاشمی‌نژادمشهد انجام می‌شود. این پروازها شامل ۱۱ کاروان و هزار و ۶۱۰ زائر است. پروازهای برگشت از ۲ شهریور آغاز و تا ۱۳ شهریور ادامه می‌یابد. مجموعا ۴۴ پرواز برگشت صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: امسال کلیه پروازهای حج ایران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد. سال‌های گذشته تعدادی از پروازها با هواپیمای سعودی صورت می‌گرفت.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها