معاون وزیر ارشاد به قدس آنلاین گفت : پیش بینی میشود هفته آینده ۳هزار تن کاغذ به ارزش ۳ میلیون یورو میان مطبوعات کشور توزیع خواهد شد.

توزیع ۳هزارتن کاغذ یارانه ای بین مطبوعات طی هفته آینده

قدس آنلاین – سعید کوشافر:  معاون مطبوعات وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی درجریان بازدید از قدس آنلاین به خبرنگار ما گفت : تاکید دارم که قصد ندارم شعار بدهم ، بنا برپیش بینی ما باید اول هفته آینده ۳هزارتن کاغذ درمیان مطبوعات توزیع شود اما چون واردات وصادرات مطلق نیست وباید مسیرش را درگمرک طی کند لذا امیدوارم که مشکلی رخ نداده واین اتفاق رخ دهد.  

محمد خدادی درپاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره وعده  واردات کاغذ با ارز یارانه ای برای مطبوعات نیز گفت : کاغذ رسیده است اما کاغذی که صحبت میشود کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومان هست و دردسترس هم هست .

خدادی با بیان اینکه تنها تعداد اندکی از کالاها هستند که از ارز یارانه ای استفاده میکنند خاطرنشان کرد:اول باید تلاش میکردیم تا برای مسوولان  نظام از رییس جمهور تا معاون اول رییس جمهور ووزرا و هیات دولت و سایر مسوولان این مساله پذیرفته شود که  تخصیص یارانه به کاغذ برابر با اختصاص یارانه به دارو اهمیت دارد وما توانستیم این مهم را اطلاعات و اخبار به اندازه دارو برای مردم اهمیت دارد ، به سرانجام برسانیم .

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تصریح کرد : نکته دوم این بود که سازو کار واردات کاغذ از وزارت صنعت، معدن وتجارت جدا شده و به دستگاه تخصصی خودش محول شود که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  است.

این مقام مسوول با بیان اینکه کشورهای محدودی تولید کننده کاغذ هستند  گفت : نکته سوم این بود که خاطرجمع شویم که واردا کنندگان کاغذ اقدام لازم برای واردات را انجام داده اند، چرا که مقرر شده بود ارز زمانی تخصیص یابد که تبدیل به کاغذ شود، که اینکار هم انجام شد.

خدادی یادآورشد: اکنون نیاز ارزی برای واردات ۳هزارتن تخصیص شد اما تامین نشد. طی ۲۴ساعت گذشته وعده تامین راهم گرفتیم که بتوانیم ۲ تا ۳ هزارتن کاغذ درحجمهای کوچکتر ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن را ترخیص کرده وتوزیع کنیم .

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه قصد ندارم حرفهای شعاری بزنم وتلاش میکنم  تنها براساس واقعیات سخن بگویم افزود: این ۳ هزارتن را با کاغذهای موجود درگمرکات محاسبه کردیم که میتواند ارز آن نیمایی شود یا از ارز نیمایی به ارز یارانه ای (۴۲۰۰تومانی) برگردد.

این مقام مسوول با بیان اینکه مقرر شده که ۴۰هزارتن کاغذ به ارزش ۴۰میلیون یورو با ارز یارانه ای وارد شده ومیان مطبوعات توزیع شود ، تصریح کرد: بنابر اطلاعاتی که ساعتی قبل به دستم رسیده است آقای همتی رییس کل بانک مرکزی امروز تخصیص ارز برای ۳هزارتن را ابلاغ کرده است  و شخص وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی پیگیر واردات هستند.

خدادی گفت : البته نباید فراموش کنیم که همین هفته ۳۰۰ تن کاغذ میان مطبوعات توزیع شده و ۱۳۵۰تن هم قبل از این توزیع شده بود.

شایان ذکر است صبح امروز محمدخدادی ، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به همراه جمعی از مدیران استانی از بخشهای مختلف موسسه فرهنگی قدس بازدید کردند .درجریان این بازدید که باحضور مدیرمسوول ؛ سردبیر ومدیران و دبیران روزنامه قدس همراه بود، خدادی با کارگران واحد چاپ ، بسته بندی وتوزیع به گفت و گو پرداخت .

وی همچنین در تحریریه روزنامه قدس حاضر شده ودرگفت وگو با خبرنگاران و دبیران سرویسهای مختلف روزنامه درخصوص مسایل مختلف از جمله مشکلات صنفی آنها به تبادل نظر پرداخت .معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی همچنین با حضور درقدس آنلاین با بخشهای مختلف فعالیت های مجازی موسسه فرهنگی قدس آشنا شد.

برچسب‌ها