زنجان- مدیر کل اموزش و پرورش استان زنجان گفت:اردوی تربیتی دانش آموزان متوسطه اول و دوم سراسر کشور در بخش پژوهشی قران کریم در استان زنجان برگزار می شود.

زنجان میزبان مسابقات قرانی دانش آموزان سراسر کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:ابراهیم رفیعی مدیر کل اموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری ظهر پنج شنبه  افزود: سی و هفتمین دوره مسابقات قران عترت و نماز دانش اموزان سراسر کشور در بخش پژوهشی  در استان زنجان برگزار می شود .

رفیعی ابراز داشت:اداره کل آموزس و پرورش استان آمادگی میزبانی ار  ۱۲۰۰دانش اموز  آموز دختر و پسر از سراسر کشور را خواهد داشت. 

وی ادامه داد: مسابقات قرانی  با موضوع قران معجزه الهی است از مدارس دخترانه و  پسرانه در دوبخش آوایی و پژوهشی است که دراستان زنجان در بخش پژوهشی میزبان خواهیم بود.

وی با اذعان به اینکه این بخش در پنج رشته تفسیر قران، مفاهیم نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشا نماز برگزار می شود افزود : ۳۳اداره کل با حضور ۴۹۲ دختر و ۴۹۲ پسر در هر تیم مسابقاتی از۲۲ تیر به رقایت خواهند پرداخت.  

رفیعی گفت: شهر زنجان شهره به دوستاران اهل بیت و تعلیمات دینی دارد که  برگزاری چنین مسابقاتی،فرصتی است که  بنوانیم سیما و منظر و آثار تاریخی استان را معرفی کنیم.

مدیر کل اموزش و پرورش استان زنجان برگزاری این دوره از مسابقات را موقعیت تربیتی داتست  که دانش اموزان متوسطه اول و دوم  در اردوی تربیتی که محتوای قرانی دارد حضور بهم می رسانند.

 این مسئول گفت: بازدید از حسینیه اعظم زنجان و دیگر اماکن مذهبی و تاریخی از برنامه های جانبی این دوره از مسابقات است.  

رفیعی بابیان اینکه قبل از انقلاب در اموزش و پرورش رویکرد تعلیمات دینی پر رنگ نبود  افزود: بعد از پیروزی  انقلاب آموزه های دینی پر رنگ تر شد و در دولتهای بعد از انقلاب سندی تدوین شد که در سالهای   ۹۰.۹۱ این سند رونمایی شد و  تدوین سند  تحول با همگاری حوزه دانشگاه، آموزش و پرورش و حوزه علمیه  رونمایی شد.

وی  با ابراز به اینکه برنامه اجرایی و راهبردی استان برای سه سال آینده طی ماههای اخیر  رونمایی خواهد شد اذعان داشت: بیش از بیش از ۸۰درصد سند راهبردی آماده شده که  در قالب اجرا  راهبردهای را مشخص می کند.

رفیعی خاطر نشان ساخت: در سند تحول فلسفه تعلیم و تربیت در  رسیدن به مراتبی از حیات طیبه تعریف شده و انسان با توجه به عاقبت و دنیای غیر مادی تربیت می شود اکه ین هدف غایی است و تربیت در حوزه های  اقتصادی . فن اوری. هنر سیاسی و اجتماعی تربیت اعتقادی و دینی است.

برچسب‌ها