مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی از صدور ۳۲ هزار و ۶۱۰ جلد دفترچه بیمه سلامت صندوق سایر اقشار برای مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ درصد مددجویان این کمیته زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند که در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده می‌توانند به ۱۰۲ پزشک عمومی و ۱۳۵ پزشک متخصص طرف قرارداد مراجعه و از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

  دفترچه‌های ۳ برگی مددجویان بی اعتبارشد

دکتر وجدان در نشست مشترک با مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه داروخانه‌ها، پرتونگاری‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز پاراکلینیک، ۵۲ بیمارستان و ۳۳ درمانگاه، مددجویان را پذیرش و خدمات لازم را در قبال ارائه دفترچه بیمه سلامت  به آنان ارائه خواهند داد، تصریح کرد: در حال حاضر دفترچه‌های سه برگی مددجویان اعتبار ندارد و فقط با دفترچه جدید می‌توانند از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

وی با تأکید بر اینکه مددجویان برای دریافت دفترچه بیمه سلامت هیچ وجهی نباید بپردازند، یادآور شد: با وجود  هماهنگی‌های انجام شده و تفاهم‌نامه بین بیمه سلامت و کمیته امداد هنوز نیمی از مددجویان برای دریافت دفترچه اقدام نکرده‌اند، در حالی که دفترچه‌های سه برگی قبلی اعتبار ندارد و ممکن است مشکلاتی برای مددجویان در زمینه دریافت خدمات درمانی به وجود بیاید. مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی  نیز در ادامه گفت: نظام بیمه‌ای تاکنون برای ۱۵۶ هزار خانواده تحت پوشش مستمری بگیر جاری بوده و نزدیک به ۸۵ هزار نفر از بیمه شهری استفاده می‌کنند که از ابتدای سال جاری براساس تفاهم‌نامه با بیمه سلامت، مدجویان می‌توانند با دفترچه بیمه سلامت از خدمات این سازمان برخوردار شوند و باید  برای دریافت این دفترچه به مراکز بیمه سلامت مراجعه کنند.

آسوده با تأکید بر اینکه مددجویان در صورت دریافت دفترچه همچنان می‌توانند به پزشکان قبلی خود مراجعه و از مزایای بیمه تکمیلی کمیته نیز برخوردارشوند، خاطرنشان کرد: دریافت دفترچه برای سهولت کار مددجویان و برخورداری از خدمات یکسان با سایر بیمه‌شدگان است  و همچون گذشته شاید با شدت بیشتر کمیته امداد هزینه خدمات بستری، اعمال جراحی، خرید تجهیزات و... را برای مددجویان ادامه خواهد داد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها