گیلان- معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: فصل گرما به گسترش سنبل آبی سرعت بخشیده است.

گرما موجب گسترش سنبل آبی در گیلان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، منصورسربازی گفت: فرارسیدن فصل گرما و سرعت جریانات آبی، رشد و گسترش سنبل آبی را با سرعت بیشتری در استان همراه کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله اصولی با سنبل آبی در گیلان برنامه ریزی منسجم باید انجام شود، از روسای محیط زیست شهرستانها خواست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این گونه مهاجم در شهرستان خود پیشنهادات و راهکارهای عملی ارائه کنند.  

سربازی ادامه داد: هر گونه موانعی که موجب کندشدن مبارزه با سنبل آبی در منابع استان می شود باید برداشته شود و با توجه به امکانات موجود برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: برای کاهش جمعیت این گونه گیاهی مهاجم، با استانداری، پدافند غیرعامل ، بسیج،سازمانهای مردم نهاد و سایر دستگاههای اجرایی برای همکاری در عملیات مبارزه هماهنگی شده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد: آگاه سازی مردم از وضعیت تهاجمی گیاه و خساراتی که متوجه تالاب خواهد شد نیز بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد:سنبل آبی گونه بیگانه است و به علت سرعت بالای تکثیر و گسترش آلودگی توسعه اقتصادی و رفاه انسان را تهدید می کند و با جذب زیاد عناصر غذایی و نور در رودخانه ها به توده حجیم و متراکم تبدیل و با کاهش اکسیژن و نور و ترشح ترکیبات سمی باعث نابودی موجودات زنده می شود.

برچسب‌ها