قزوین_ مسئول امور هادیان سیاسی معاونت کل سپاه کشور گفت: بیانیه گام دوم با استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی باید ادامه یابد.

بیانیه گام دوم با استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی باید ادامه یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ محمد نوری روز شنبه در نشست سیاسی که با حضور جمعی از رسانه های استان قزوین در سپاه صاحب الامر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم در شرایطی صادر شد که در یک جنگ شناختی با دشمن قرار داشتیم و دشمن با دروغ پردازی و استفاده از ابزار رسانه به دنبال اهداف خود بود که مقام معظم رهبری با حمله به این ترفند، انقلاب اسلامی را واکاوی مجدد کرده و انتظارشان این است که به آن بخوبی پرداخته شود.

وی افزود: یکی از مباحث شفاف و هدفمند که مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان چهار نکته را مطرح کردند که بیان مجدد عظمت انقلاب اسلامی، از جمله تاکیدات رهبری است تا در گذر زمان این توانمندی و ظرفیت ها به فراموشی سپرده نشود.

مسئول امور هادیان سیاسی معاونت کل سپاه کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: بازخوانی و تبیین شرایط انقلاب برای کسانی است که بعد از انقلاب متولد شده اند و دشمن بر روی این جمعیت ۷۰ درصدی که عظمت انقلاب برای آنها تبیین نشده، برنامه ریزی کرده تا بتواند به اهداف شوم خود برسد.

نوری خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به موضوعات ارزشمندی توجه دارد و این بیانیه، عظمت آرمان و اهداف انقلاب که خودسازی، جامع پردازی و تمدن سازی و نگاه به تمدن اسلامی است را مورد توجه قرار داده است که البته نقش رسانه ها در انعکاس دستاوردها و آرمان های این بیانیه بی بدلیل است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در سپاه پاسداران تصریح کرد: چاپ کتاب بیانیه دوم انقلاب و توزیع آن بین نیروهای سپاه و آشنایی بسیجیان با سرفصل ها و محورهای مهم این بیانیه، راه اندازی نهضت تبیین و روشنگری با برگزاری بیش از ۴۷ هزار گردهما یی و زمینه آشنایی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مخاطبان با اهداف و محورهای بیانیه گام دوم از جمله اقدامات انجام شده است.

مسئول امور هادیان سیاسی معاونت کل سپاه کشور اضافه کرد: کشور ایران ظرفیت های قابل توجهی را در بخش های مختلف به خود اختصاص می دهد که این ظرفیت ها باید برای نسل جوان تبیین شود چراکه مقایسه اقتصاد ایران در قبل و بعد از انقلاب نشان از پیشرفت این شرایط است.

نوری مطرح کرد: جوان نقش قابل توجهی را در شکل گیری انقلاب اسلامی داشته اند و انقلاب مسیر چهل ساله خود را با حضور جوانان بخوبی طی کرده و گام دوم نیز با همین جوانان انقلابی باید ادامه یابد چراکه با واگذاری مسئولیت به جوانان می توانیم فعالیت های ارزشمند و بزرگی را انجام دهیم.

وی، شناخت را یکی از الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب عنوان و اضافه کرد: جوانان باید نسبت به انقلاب شناخت لازم را داشته باشند و نسبت به توان و اقتدار ایرانی باور عمیق داشته باشند و بدانند که موضوع اقتدار دفاعی، انسجام و اتحاد داخلی یک موضوع منحصر به فرد بوده که نیازمند توجه است.

مسئول امور هادیان سیاسی معاونت ستادکل سپاه پاسداران کشور ذهن فعال و زبان گویا را از مولفه های تبین بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: باید روشنگری توسط رسانه ها صورت بگیرد تا به جوانان میدان داده شود.

نوری اظهار داشت: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور با دستور رهبری یک شورای عالی هماهنگی اقتصادی شکل گرفته و بر این اساس تغییراتی در تیم اقتصادی دولت صورت گرفت و افزایش حقوق ها و مدیریت ۱۸۰ میلیارد دلار برای تعادل بخشی در کارها از دستاوردهای آن است.

وی مطرح کرد: باید یک مدیریت منسجمی در عرصه قاچاق پوشاک داشته باشیم چراکه عدم فرهنگ سازی در زمینه مصرف کالا و پوشاک ایرانی توسط مردم، آسیب های آن را افزایش می دهد.

مسئول امور هادیان سیاسی معاونت ستادکل پاسداران کشور افزود: از جمله چالش های حوزه اقتصادی می توان به ضعف مدیریت، جنگ اقتصادی، فرهنگ مصرف اشاره کرد که نیازمند ساماندهی بهتر امور و تقویت مدیریت در این بخش هستیم.

گفتنی است در این نشست، مسئول سازمان بسیج رسانه استان و جمعی از رسانه های استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها