۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 663389

با اجرای طرح مهرانه و توزیع کمک‌های غیر نقدی

سیل مهرورزی ایرانیان به مناطق سیل‌زده رسید

۲۰۰۰ بسته لوازم‌خانگی در بین سیل‌زدگان لرستان توزیع می‌شود

لرستان-نخستین روز هفته جاری حضور برخی مسئولان کشوری به همراه نمایندگان مردم و مسئولان محلی به‌منظور اجرای طرح مهرانه و توزیع وسایل زندگی در بین سیل‌زدگان تبسم شیرینی را بر لبان بسیاری از مردم غیور لرستان به همراه داشت.

سیل مهرورزی ایرانیان به مناطق سیل‌زده رسید

قدس آنلاین-گروه استان ها:سیلاب ویرانگر فروردین‌ماه امسال در استان لرستان افزون بر ۳۱ هزار واحد مسکونی را آسیب رساند و موجب از بین رفتن لوازم زیستی بسیاری از مردم شد.

هجوم گل‌ولای سرگردان در کوچه‌ها و رسوب آن‌ها در واحدهای مسکونی و منازل مسکونی اجازه نداد تا هیچ وسیله رفاهی در این منازل سالم بماند و لذا هستی بسیاری از خانواده‌ها و حتی بالش زیر سر آن‌ها را از بین برد تا خواب را از چشمان آن‌ها برباید.

متأسفانه براثر سیل تمامی لوازم زندگی قریب به‌اتفاق خانواده‌ها نابود شد چنانچه که باگذشت ۴ ماه از این حادثه هنوز بسیاری از خانواده‌ها به دلیل شرایط اقتصادی اجاقی برای پخت‌وپز، یخچالی برای نگهداری مواد غذایی و یا زیراندازی برای استراحت نداشته و در این گرمای ۴۰ درجه چشم‌انتظار دریافت کمک‌های مردمی و دولتی هستند.   

تلاش بنیاد برکت

استاندار لرستان در این مراسم بابیان اینکه  در استان حدود ۱۰ هزار بسته لوازم‌خانگی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای سیل‌زدگان اختصاص پیداکرده است اظهار کرد: در این زمینه نیز شش هزار و ۴۰۰ حواله صادرشده و پنج هزار بسته نیز بین مردم توزیع‌شده است.

سید موسی خادمی با تأکید بر اینکه توزیع این بسته‌ها از طریق سامانه صورت گرفته تا هیچ شخصی دو بار کالا را دریافت نکند، عنوان کرد: اقلامی که امروز تأمین‌شده را در استان توزیع می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد که به افرادی که حقشان بوده برسند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه دولت فعلاً برای افرادی که در جریان سیلاب خودروهای خود را ازدست‌داده‌اند مصوبه‌ای در نظر نگرفته است، تصریح کرد: البته موارد خاص را جمع‌بندی و از طریق منابع در اختیار حل می‌کنیم.

امدادرسانی ادامه دارد

رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در خرم‌آباد بیان کرد: از محل کمک‌های نقدی مردم کشور ۲ هزار بسته لوازم‌خانگی تهیه‌شده که در بین سیل‌زدگان در لرستان توزیع می‌شود.

تعداد ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای سیل زدگان استان لرستان اختصاص پیدا کردعلی‌اصغر پیوندی افزود: این اقلام شامل یخچال، گاز، فرش و پتو هستند که تلاش شد همه آن‌ها از بین تولیدکنندگان ایرانی تهیه شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور از توزیع ۵۵ میلیارد تومان انواع لوازم‌خانگی در قالب ۱۰ هزار بسته کالا، بین سیل‌زدگان خبر داد و گفت: خوشبختانه در سیل کمک‌های مردم بسیار درخشان و بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به کمک غیر نقدی به میزان ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی مردم به سیل‌زدگان، تصریح کرد: تمام این کمک‌های غیر نقدی به عزیزان و نیازمندان استان‌های درگیر سیل توزیع می‌شود.

پیوندی با اشاره به کمک نقدی ۲۰۰ میلیاردی تومانی مردم به سیل‌زدگان، بیان داشت: این کمک‌ها از سوی همه مردم ما در روستاها و شهرها برای رفع نیازمندی‌ها و کاهش آلام مردم سیل‌زده اختصاص پیدا کرد.

تعلل جایز نیست

باوجوداینکه این سیل جهاد مردم ایران و مسئولان را برای رفع مشکلات مردم به همراه داشت اما آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بر تلاش بیشتر تأکید کرد.

وی عنوان کرد: الان وضعیت مناسب نیست، مفهوم این امر این نیست که کمک‌رسانی نشد، این کمک‌ها مال سیل‌زدگان است و ما تأکیدمان بر این است که کمک‌ها را به دست مردم برسانیم و آن‌ها را حبس نکنیم.

وی بابیان اینکه الآن تابستان است و مردم کولر نیاز دارند و کولرها در انبارها وجود دارد، چرا زودتر توزیع نکنیم؟

وی افزود: هفته گذشته بازدیدی از مناطق سیل‌زده داشتیم، برخی صحنه‌ها خوشایند نیست، علیرغم اینکه کارهای بسیار ارزشمندی شکل‌گرفته اما وظیفه‌داریم هرچه در توان داریم امید را در دل مردم افزایش دهیم.

بازسازی ادامه دارد

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی بنیاد مسکن در لرستان نیز بابیان اینکه تاکنون ۳۱ هزار واحد مسکونی سیل‌زده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند، افزود: تاکنون بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی با بانک‌های عامل عقد قرارداد کرده‌اند که مبلغی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد تومان به مردم سیل‌زده استان لرستان، پرداخت‌شده است.

رضا خواجه‌ای بابیان اینکه بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی سیل‌زده کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: بیش از ۷۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم سیل‌زده لرستان پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه تاکنون کار عملیات تعمیر ۱۳ هزار و چهارصد واحد مسکونی شروع‌شده است، افزود: عملیات تعمیر ۷ هزار واحد مسکونی به پایان رسیده است.

وی در خصوص آمار ساخت واحدهای احداثی در سطح استان نیز ابراز کرد: کار آواربرداری ۵ هزار و ۶۱۲ واحد به پایان رسیده و عملیات پی‌کنی بیش از ۴ هزار و یک‌صد واحد به انجام رسیده است.

برچسب‌ها