گیلان- ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت کانون پرورش فکری که هم‌زمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) در حرم خواهر امام رضا(ع) رشت آغاز شد، با جشن میلاد ثامن‌الحجج(ع) در حرم مطهر سلطان جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه به نقطه‌ی پایانی رسید.

کاروان «حرم تا حرم» به منزل مقصود رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، «حرم تا حرم» عنوان ویژه‌برنامه‌ای است که هم‌زمان با دهه‌کرامت و به‌منظور تعمیق باورهای دینی اعضا و آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان با مناسبت‌های اسلامی برنامه‌ریزی و به مرحله اجراگذاشته شد.

این ویژه برنامه همراهی مجموعه‌های فعال در حوزه‌ی فرهنگ را به دنبال داشت و گام نخست این حرکت فرهنگی هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه (س) در حرم مطهر خواهر امام رضا در شهر رشت برداشته شد.

واقع شدن حرم مطهرسید جلال الدین اشرف- برادر تنی امام رضا(ع) -در آستانه اشرفیه استان گیلان نیز فرصتی ارزش‌مند برای برنامه‌ریزان «حرم تا حرم» بود و برهمین اساس نیز آیین پایانی هفته کرامت و جشن میلاد ثامن الحجج(ع) به‌میزبانی برادر این امام همام صورت‌گرفت.

مراسم اختتامیه این برنامه باحضور جمعی از مسوولان، اعضا و خانواده‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستانه اشرفیه برگزارشد و امام جمعه شهرستان از اهمیت پرداختن به مسایل فرهنگی برای حاضران سخن‌گفت و برگزاری این آیین را حرکتی در همین مسیر توصیف کرد.

حجّت‌الاسلام و المسلمین احمد طیبی هم‌چنین ویژگی‌های شخصیتی معصومین، به ویژه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) را یادآورشد و از کودکان و نوجوانان برای الگوبرداری از سیره عملی این بزرگواران دعوت کرد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه هم با تبریک ایام و قدردانی از تلاش‌های کانون به عنوان یک پل ارتباطی موثر بین خانواده و مدرسه گفت: هرگاه به حلقه‌های گمشده فعالیت‌های فرهنگی دست‌یافتیم، موفق عمل‌کرده‌ایم.

رحیم حیدری درعین‌حال خلاقیت، معنویت و الگوبرداری از شخصیت‌های برجسته را مهم توصیف‌کرد و با اشاره به نحله‌های فرهنگی بیگانگان اظهارداشت: تمامی تلاش دشمنان معطوف به تهی‌سازی جامعه از این ویژگی‌هاست و ویژه‌برنامه‌ی «حرم تا حرم» که درسایه همکاری ستاد بزرگ‌داشت دهه کرامت شهرستان با مراکز فرهنگی هنری کانون آستانه اشرفیه، بندرکیاشهر و سیاهکل صورت‌گرفت، حرکتی در جهت مقابله با تلاش‌های دشمنان اسلام و انقلاب محسوب‌می‌شود.   

 مدیر کانون استان گیلان نیز سخنان خود را با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) آغازکرد و میزبانی از بارگاه مطهر این بزرگواران را مایه مباهات ایرانیان خواند.

اسفندیارضیائی در ادامه از رسالت‌های کانون پرورش فکری برای نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی درجامعه، به ویژه در میان کودکان و نوجوانان سخن‌گفت و «خدمت بی‌منت» به آنان و پرورش نسلی آینده‌ساز را از اولویت‌های این نهاد فرهنگی عنوان‌کرد.

قدردانی از تمامی مسوولان برای بازگشایی کانون آستانه اشرفیه و مشارکت در برگزاری ویژه برنامه‌های آن، بخش دیگری از صحبت‌های این مدیر ‌فرهنگی بود و وی درپایان ابرازامیدواری‌کرد تا با واگذاری مسوولیت به نسل کودک و نوجوان، افق‌های روشن‌تری پیش‌روی ایران اسلامی گشوده‌شود.

گفتنی است، سیّد جلال‌الدین اشرف، از فرزندان امام موسی کاظم(ع) و تنها برادر تنی امام رضا(ع) است و بارگاه مطهر ایشان در شهرستان آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری شهر رشت قراردارد.

برچسب‌ها