تاجر صهیونیست خبر دریافت امتیاز فروش نفت مناطق تحت اشغال شبه‌نظامیان تحت حمایت آمریکا در شرق سوریه را تایید کرد.

تاجر صهیونیست دریافت امتیاز فروش نفت شرق سوریه را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «موتی کاهانا»، تاجر صهیونیست، خبر دریافت امتیاز فروش نفت مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» را که تحت حمایت آمریکا هستند، تایید کرد.

کاهان در واکنش به این خبر، اعلام کرد که وی مسئولیت صادرات نفت شرق سوریه را بر عهده خواهد داشت.

او با اعلام اینکه منتظر اعلام موافقت آمریکاست تا مأموریت خود را آغاز کند، گفت: «سوریه تحت تحریم‌هایی قرار دارد که بر اساس آن، هیچ کشوری اجاز ندارد به صورت قانونی، نفت آن را خریداری کند؛ به همین دلیل، مجوزهای خاصی نیاز است».

این تاجر صهیونیست گفت تلاش می‌کند هیچ نفتی از منطقه شرق سوریه، به دست دولت مرکزی نرسد.کاهانا همچنین مدعی شد که این امتیاز به عنوان یک تبعه آمریکا به وی داده شده است.

روز گذشته روزنامه الاخبار فاش کرد«نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا، به «موتی کاهانا»، تاجر صهیونیست اختیار تام فروش نفت استخراج شده از مناطق تحت تسلط کُردها واقع در شرق سوریه را داده‌اند.

علی‌رغم اذعان این تاجر صهیونیست به غارت نفت شرق سوریه، شورای دموکراتیک سوریه این خبر را تکذیب کرد و آن را در چارچوب «تلاش برای خدشه وارد کردن به شورا» دانست. این شورا مدعی شد که این شبه‌نظامیان دارای «گرایش‌های وطن‌پرستانه» هستند و اولویت آنان نیز «مبارزه با تروریسم» است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها