رئیس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به تشریح جزئیات جشنواره هنرهای شهری مشهد پرداخت.

جزئیات جشنواره هنرهای شهری مشهد تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین، صدرا مذهب یوسفی ظهر امروز در نشست خبری جشنواره هنرهای شهر مشهد، «طرح خانه بهار ۹۹»  اظهار داشت: تلاش می‌شود مشهد محور فعالیت‌های هنر شهری کشور شود و حلقه وصل بین هنرمندان و سایر مدیریت های شهری کلانشهرهای کشور باشد.

رئیس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: مشهد الرضا (ع) شهر زیارت و معنویت عنوان نخستین رویکرد جشنواره است که در آن تلاش می‌شود به موضوعات هویت معنوی شهر بپردازیم و آثاری در این زمینه ارائه کنیم.

یوسفی بیان کرد: رویکرد شهر بهار یا بخش گلستان نیز تدارک دیده شده است. چرا که مشهد با فضاآرایی شهری در آستانه نوروز تبدیل به گلستان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آذین‌بندی بخش دیگری است که درصدد هستیم فضاهای شهری را با این مهم فعال‌تر کنیم، در واقع نیاز اصلی شهر را به عنوان مطالبه شهروندان در این بخش دیده‌ایم؛  در عین حال به موضوع هنرهای نمایشی با نگاه جدی‌تر خواهیم پرداخت.

یوسفی تاکید کرد: هنرمندان فرصت دارند تا ابتدای آبان ماه سال ۹۸ آثار خود را به بخش اصلی جشنواره ارسال کنند؛  همچنین در بخش گل‌آرایی نیز تا هفتم شهریورماه ۹۸ فرصت باقی است تا آثار هنرمندان دریافت شود.

وی افزود: فراخوان جشنواره بهار ۹۹ همزمان با انتشار در داخل کشور، برای مراکز مهم هنری جهان به ویژه شهرهای بزرگ جهان ارسال و از تجربیات شهرهای دیگر در این زمینه استفاده می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها