خوزستان- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان با اشاره به موضوع بازسازی زیرساختهای مسجد سلیمان گفت: حدود ۶۷۲ میلیارد تومان با تخصیص ۶۶ درصد در نظر گرفته شده که منابع خوبی است در زمینه زیرساختهای راه و شهری، تاسیسات کشاورزی تخصیص داده شد.

تخصیص ۶۷۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی زیر ساخت های مسجد سلیمان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ امید حاجتی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده که صبح امروز ۲۵ تیر در سالن جلسات استاندار برگزار شد؛ اولین  اعتبارات تخصیص شده هنگام وقوع سیلاب، را مبلغی حدود ۶۱ میلیارد تومان با تخصیص ۵۰ درصد، در خصوص تقویت و محافظت از سیل بندها اعلام کرد و بیان کرد:  اعتبار دوم مبلغی حدود ۹۲۶ میلیارد تومان در خصوص خسارات مردمی با تخصیص ۵۰ درصد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با تاکید بر اینکه کل خسارات تخصیص شده در مصوبه ۹۸ خلاصه می شود اظهار کرد: ین در حالی است که برخی از سیلابها در مناطق از سال ۹۷ شروع شدند که انتظار است بعنوان هزینه اجتناب ناپذیر از منابع سال ۹۸ تامین شود.

وی مسجدسلیمان را محروم ترین و فرسوده ترین شهرستان استان خواند و خاطر نشان کرد: آمار بالا در نرخ بیکاری و فرسودگی بافتهای مسکونی و اداری نشان می دهد  شاخص های اجتماعی و اقتصادی نیز درشهر نفت بسیار ضعیف است.

حاجتی با اشاره به موضوع بازسازی زیرساختها، عنوان کرد: حدود ۶۷۲ میلیارد تومان با تخصیص ۶۶ درصد در نظر گرفته شده که منابع خوبی است در زمینه زیرساختهای راه و شهری، تاسیسات کشاورزی تخصیص داده شد.

دولت  مشکلات مردم محروم مسجدسلیمان را دنبال کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان،  افزود: اما مشکل این است که اعتبارات زیرساختها از محل اسناد دو ساله است و یک مقدار شرایط را سخت تر می کند و انتظار است به یک سال تبدیل شود تا شرایط را همچون قبل از سیل برای مردم فراهم آوریم.


وی در پایان با اشاره به اینکه آسیبهای جدی به شهر وارد شد که شرایط را وخیم تر کرده است، گفت: انتظار است نگاه جدی به این موضوع داشته باشیم  شاید در زلزله اخیرساختمانی فرو نریخه باشد اما لازم است دولت  مشکلات مردم محروم مسجدسلیمان را دنبال و در کنار تامین خسارات به مسائل زیر ساختی مسجدسلیمان هم توجه داشته باشد.

برچسب‌ها