خراسان شمالی- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: مهمترین اقدام دولت دوازدهم در مناطق روستایی را می توان زمینه سازی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری خواند که نقطه عطفی در کارنامه دولت است.

ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری نقطه عطفی در کارنامه دولت است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد امید در نشست شورای اداری شهرستان فاروج با اشاره به خدمات انجام شده در نواحی روستایی بیان داشت: مجموعه نظام بعد از پیروزی انقلاب به گواه مراجع آماری و تحلیلی نه در سطح کشور که در سطح جهان، در روستاها و مناطق محروم فعالیت چشمگیری داشته که از جمله برخورداری ۱۰۰ درصدی ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار از زیرساخت‌های مورد نیاز برای زندگی است.

وی افزود: حتی اگر ملاک آمار را ۶۰ هزار روستای کشور هم بگیریم ۹۵ درصد روستاها از خدمات زیربنایی برق، ۸۰ درصد از راه و ۸۵ درصد از گاز برخوردار شده‌اند.

وی گفت: در کارنامه دولت، تحقق عدد ۸۵ درصد در مقابل رقم برخوداری ۲۵ درصدی در شاخص گاز و ۹۰ درصد در خدمات مخابراتی اقدامی است که محقق شده است.

وی افزود: تحقق اشتغال پایدار روستایی و عشایری هم با تصویب اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، نقطه عطفی در این بخش بود که بعد از تصویب در سال ۹۶، در سال ۹۷ تخصیص یافت که از ۱۸ هزار میلیارد تومان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان آن هزینه شده و سهم خراسان شمالی در این بخش ۳۱۹ میلیارد تومان بوده ست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: علی رغم اینکه خراسان شمالی ۱.۵ درصد جمعیت کشور را دارد اما ۳.۵ درصد این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

وی ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از مسیر این اعتبارات برای اهالی روستاها را از نقاط عطف خدمات رسانی نظام و دولت به مردم عنوان کرد و بیان کرد: سهم اشتغال روستاییان در سید اشتغال کشور ۲۵ درصد رشد داشته و شاهد مهاجرت معکوس هم بوده‌ایم.

امید با بیان اینکه رویکرد دولت در این سفر استانی، تحقق حداقل ۳ مطالبه هر شهرستان است، گفت: مطالباتی در خصوص طرح‌های آبرسانی، راه روستایی، استخر ورزشی، مجتمع فرهنگی و هنری، سالن‌های ورزشی کارگران و تیتکانلو … مطرح شده که در نشست با مسئولان شهرستان در تهران، این مطالبات ساماندهی شده و امکان افزایش طرح‌ها از ۳ به عددهای بیشتر هم می‌تواند فراهم شود.

نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: پیش از سفر هیأت دولت دیدارهایی در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی همچون وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و… انجام شده تا مصوبات سفر دولت برای شهرستان به تناسب مطالبات مردم باشد.

هادی شوشتری افزود: ظرف ۲۰ روز آینده جلسه‌ای در تهران برای پیگیری مصوبات سفر هیأت دولت به استان خراسان شمالی و شهرستان فاروج برگزار می‌کنیم تا با این مصوبات شاهد ارتقای شاخص‌ها باشیم

برچسب‌ها