شانزدهمین کنگره تخصصی بین‌المللی ام اس ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری شانزدهمین کنگره بین‌المللی ام‌اس به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی نهایتی جانشین دبیر علمی شانزدهمین کنگره‌ی تخصصی ام‌اس گفت: بعد از گذشت ۸ دوره که این مجمع علمی در سایر استان‌ها برگزار گردیده شانزدهمین کنگره توسط انجمن ام اس خراسان رضوی با همکاری گروهمغز و اعصابدانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجمن ام اس ایران و انجمن های مغز و اعصاب ایران و خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این کنگره، آخرین یافته‌ها و تحقیقات در زمینه‌ی بیماری ام‌اس، مورد تبادل و بررسی دانشمندان و پژوهشگران این حوزه قرار می‌گیرد.

جانشین دبیر علمی شانزدهمین کنگره‌ی تخصصی ام‌اس گفت: در این کنگره از استادان گروه‌های مغز و اعصاب، مغز و اعصاب اطفال، چشم‌پزشکی، کلیه و مجاری ادرار، اعصاب و روان و سایر رشته‌هایی که ام‌اس به نوعی به آنها ارتباط دارد دعوت شده است.

نهایتی افزود: این کنگره که در آن صاحب‌نظرانی از کشورهای آمریکا، کانادا، دانمارک، عراق و ترکیه حضور دارند به بررسی نتایج آخرین تحقیقات و مطالعات دانشمندان و محققین دنیا در زمینه علائم، تشخیص و درمان بیماری ام اس می‌پردازد.

وی تصریح کرد: دبیر علمی کنگره، دکتر ساسان‌نژاد، دانشیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، و دبیر اجرایی آن، دکتر پور اکبر، عضو انجمن مغز واعصاب ایران وسید سعید سیدزادگان، مدیر عامل انجمن ام‌اس خراسان رضوی هستند.

جانشین دبیر علمی شانزدهمین کنگره‌ی تخصصی ام‌اس گفت: به جهت اینکه فلوشیب‌های ام‌اس کشورمان به پیشرفته‌ترین روش‌های تشخیص و درمان ام‌اس، تسلط کامل دارند نیازی به سخنرانی استادان خارجی این رشته در کنگره نداریم چون هیچ کمبود علمی در این زمینه احساس نمی‌شود اما به جهت تبادل افکار و نظریات و نیز طرح دیدگاه‌ها و پژوهش‌های علمی سایر کشورها با توجه به محدودیت‌های تحریمی، استادانی از چند کشور برای شرکت در کنگره دعوت شده‌اند.

نهایتی افزود: برای این کنگره، فراخوان مقاله داده شده و ارائه دهندگان مقالات تا ۱۵ شهریور برای ارسال آثار علمی خود مهلت دارند.
وی تصریح کرد:آشنایی با داروهای جدید در زمینه بیماری ام اس، آشنایی با روشهای تشخیصی تصویر برداری جدید در ام اس، مروری بر تازه های تشخیصی و درمان بیماری دویک (NMOSD)، مروری بر تازه های تشخیصی و درمانی آنسفالیت های اتو ایمن، مروری بر اقدامات توانبخشی و باز توانی بیماران ام اس، مروری جدید بر تزریق داروی بوتولونیوم توکسین در اسپاستیسیته بیماران ام اس و مروری بر تازه های تشخیصی و درمانی ام اس کودکان، از جمله محورهای علمی کنگره هستند که صاحبان مقالات، دیدگاه‌های خود را در این زمینه‌ها طرح خواهند کرد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها