احمد علیرضابیگی گفت: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها فاقد وجاهت قانونی است. برگزاری این انتخابات، اقدامی حزبی است که با انگیزه پیگیری مقاصد حزبی در سطح محلات در حال وقوع است. با وجود ارسال نامه قاضی سراج به سران سه قوه و اعلام غیر قانونی بودن این انتخابات، شهردار تهران همچنان اصرار بر برگزاری انتخابات دارد بنابراین باید آماده باشد که مورد بازخواست قرار بگیرد و در حال حاضر ایشان در حال ارتکاب جرم است.

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، تصرف در اموال عمومی و از مصادیق جرم است/ شهردار تهران آماده بازخواست باشد

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص غیر قانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها و واکنش شهردار تهران به این نامه و اصرار وی بر برگزاری انتخابات غیرقانونی، اظهار داشت: شورایارای ها محمل قانونی ندارد و بر اساس آئین نامه دولت برگزاری انتخابات شورایاری‌ها فاقد وجاهت قانونی است و هزینه برگزاری انتخابات باید در چارچوب بودجه ابلاغی باشد.

احمد علیرضابیگی ادامه داد: همچنین مجلس درخصوص شورایاری‌ها و برگزاری انتخابات آن هیچ مصوبه ای ندارد و اگر بناست وجود شورایاری‌ها ادامه داشته باشد، باید در شهرهای دیگر هم بتوانیم شورایاری را ایجاد کنیم. برگزاری انتخابات شورایاری ها اقدامی حزبی است که با انگیزه پیگیری مقاصد حزبی در سطح مناطق و محلات در حال وقوع است. انتظار داریم کمیسیون شوراها در این باره صریحاً اعلام نظر کند و مجلس نیز برای برخورد با این اقدامات غیرقانونی تصمیم قاطعی بگیرد. البته استفساریه‌ای هم که شورای عالی استانها در این باره به مجلس آورده بود و به کمیسیون شوراها ارجاع شد، رأی نیاورد و در واقع کمیسیون شوراها با آن مخالفت کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس همچنین تصریح کرد: زمانی که دستگاه قضایی به این مسأله ورود پیدا کرده بنابراین هرگونه صرف هزینه در برگزاری غیرقانونی انتخابات شورایاری ها درواقع دخل و تصرف در اموال عمومی محسوب شده و از مصادیق جرم است و قطعاً با آن برخورد خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود ارسال نامه قاضی سراج به سران سه قوه و اعلام غیر قانونی بودن این انتخابات، شهردار تهران همچنان اصرار بر برگزاری انتخابات دارد بنابراین باید آماده باشد که مورد بازخواست قرار بگیرد و در حال حاضر ایشان در حال ارتکاب جرم است.

این نماینده مجلس معتقد است: درخصوص احتمال برگزاری این انتخابات باید گفت با وضعیتی که مجلس شورای اسلامی دارد، ممکن است در کشور چنین اقدامات خطا و غیر قانونی همچنان رخ دهد. سازمان بازرسی یک مرجع قانونی است و اگر شهرداری تهران دارای پشتوانه های قانونی برای برگزاری انتخابات باشد، می تواند انتخابات را بدون مشکل برگزار کند اما اگر نتواند مصوبات و پشتوانه های قانونی را ارائه کند که البته همینطور هم هست و پشتوانه قانونی ندارد بنابراین شهرداری نمی تواند انتخابات شورایاری‌ها را برگزار کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها