عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: ناظر بر حوزه انتخابیه چناران و طرقبه شاندیز طی دو روز آینده توسط هیئت رئیسه مجلس انتخاب خواهد شد.

ناظر حوزه انتخابیه چناران و طرقبه طی دو روز آینده انتخاب خواهد شد

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: با توجه به استعفای نماینده حوزه انتخابیه چناران و طرقبه و شاندیز در مجلس دهم ، بر مبنای قانون بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افرادی برای پیگیری موضوعات نمایندگی  این حوزه انتخابیه به عنوان ناظر داوطلب خواهند شد.

وی تصریح کرد: اگر تعداد افراد داوطلب شده یک نفر باشد که هیئت رئیسه همان فرد را برای این موضوع انتخاب و معرفی خواهد کرد اما اگر چند نفر برای این مسئولیت داوطلب شوند هیئت رئیسه یکی از آنها را به عنوان ناظربراین حوزه انتخابیه  برای پیگیری مسائل نمایندگی این حوزه و پاسخگویی انتخاب خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مشابه این موضوع نیز برای حوزه انتخابیه نطنز و قمصر به دلیل فوت نماینده این حوزه رخ داد و رئیس مجلس شورای اسلامی شخصا مسئولیت پیگیری مسائل نمایندگی این حوزه را برعهده گرفت و به عنوان ناظر موارد این حوزه را پیگیری خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: در این گونه موارد معمولا از داخل مجمع نمایندگان همان استان و بویژه نمایندگانی که به این حوزه انتخابیه نزدیکتر باشند افرادی داوطلب می شوند و سپس هیئت رئیسه بر اساس ویژگی های مختلف فرد ناظر را انتخاب و معرفی می کند.    

قاضی زاده بیان داشت: طی یکی ،دو روز  آینده این موضوع تعیین تکلیف و ناظر بر این حوزه انتخابیه  تا زمان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد شد .

برچسب‌ها