سخنگوی جنبش انصارالله یمن ادعاهای رئیس‌جمهوری آمریکا درباره حضور ایران در یمن را خلاف واقعیت دانسته و تأکید کرده است چنین ادعاهایی صرفا برای باج‌گیری از عربستان سعودی مطرح می‌شود.

 انصارالله: ادعای ترامپ علیه ایران برای باج‌گیری از سعودی است

به گزارش گروه بین المللل قدس آنلاین، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن، اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر خروج ایران از یمن را انکار واقعیت و حقایق ارزیابی کرد که در خور پاسخ دادن نیست.

عصر دیروز در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «اظهارات ترامپ با واقعیت سازگاری نداشته و حتی ارزش جواب دادن هم ندارد. این ادعاهای ترامپ صرفا برای باج‌گیری و افزایش هزینه‌های پادشاهی شیرده است.»

اشاره عبدالسلام به اظهاراتی انتخاباتی ترامپ است. ترامپ در جریان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 به صراحت از عربستان سعودی انتقاد و بارها آن را «گاو شیردهی» توصیف می‌کرد . او گفت: «آل سعود گاوهای شیرده کشورشان هستند، و وقتی که شیر این گاوها خشک شد و دیگر دلارها و طلاهای‌شان تمام شد آن گاه باید سرشان را برید یا از شخص دیگری بخواهیم که سرشان را ببرد یا به گروه‌های دیگر کمک کنیم که سرشان را ببرند. این واقعیتی است که باید دوستان و دشمنان آمریکا در راس آنها عربستان بدانند.

سخنگوی انصارالله یمن به مشارکت آمریکا در ائتلاف جنگی سعودی علیه یمن اشاره کرد و نوشت: «تجاوز به یمن از واشنگتن اعلام شد و در نوک حمله آن، وابستگان و مزدوران آمریکا قرار دارند. جنایات با تسلیحات آمریکایی انجام می‌شود و سناتورها در کنگره از کشورشان می‌خواهند به حمایت از کشورهای متجاوز( علیه یمن) پایان دهد.»

حمایت‌های سیاسی و نظامی آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی، محوری و مهم است به گونه‌ای که شمار زیادی از کارشناسان غربی معتقدند رژیم سعودی در صورت قطع همکاری حمایت آمریکا حتی برای یک هفته، جنگ یمن را متوقف خواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها