دو بنز پر رمز و راز "کیم جونگ اون" ابتدا روتردام را به مقصد "دالیان" ترک کرده و سپس به "اوزاکا"ی ژاپن و "بوسان" کره جنوبی رفتند.

ماجرای انتقال دو بنز لوکس به پیونگ‌یانگ (+عکس)

قدس آنلاین: حدود سه ماه پیش شرکت خودروسازی دایملر آلمان اعلام کرد که نمی‌داند "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی خودرو لیموزین این شرکت را از کجا تهیه کرده، زیرا این شرکت هیچ قراردادی با کره شمالی ندارد.

زیلکه موکرت، سخنگوی شرکت "دایملر آگ" آلمان در اردیبهشت ماه سال جاری گفت: ما مطلقا در مورد این که این خودروها چگونه از کره شمالی سر درآورده اطلاعی نداریم.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "سی‌ان‌ان"، در 14 ژوئن 2018 دو خودروی "مرسدس می‌باخ  S600 گارد" با کشتی به بندر روتردام هلند منتقل شدند. اما این دو خودرو پس از طی یک سفر چند هزار کیلومتری و عبور از شش کشور مقصد جدیدی یافتند. "پیونگ‌یانگ کره شمالی"

براساس آمار "مرکز مطالعات دفاعی پیشرفته واشنگتن"، این دو خودروی 500 هزار دلاری پس از توقف در کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی و روسیه سرانجام به پیونگ‌یانگ پرواز کردند. در پایتخت کره شمالی تنها یک مشتری به چنین خودرویی نیاز دارد.

تحریم‌های سازمان ملل باعث شده تا کشورها و کارخانه‌های لوکس از فروش محصولات خود به پیونگ‌یانگ ممانعت به عمل آورند. این تحریم‌ها به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای و نظامی این کشور اعمال می‌شوند.

چگونگی انتقال دو بنز لوکس به پیونگ‌یانگ

مرکز مطالعات دفاعی پیشرفته واشنگتن از ورود 191 میلیون دلار کالای لوکس از 90 کشور جهان  به کره شمالی بین سال‌های 2015 تا 2017 خبر داده است.  با این وجود تائید آمار ارائه شده بسیار مشکل است. زیرا  تعریف مشترکی از "کالای لوکس" در کره شمالی وجود ندارد و استفاده از این اقلام در این کشور محرمانه محسوب می‌شود.

به گزارش سایت خودرویی "کار و  درایور"، مرسدس می‌باخ  S600  که اینک در اختیار رهبر کره شمالی قرار دارد بدون شک با هر تعریفی لوکس است. این خودرو به صندلی‌های چرمی، بخش‌های ضدگلوله برای حفاظت از سرنشینان و تجهیزات ضد سرقت پیشرفته برای راننده مجهز است.

"کیم" معممولا با یک  لیموزین زرهی "پولمن گارد" مرسدس می‌باخ  دیده می‌شود. این در حالیست که راننده این خودرو را می‌راند و بسیاری از اعضای تیم امنیتیش به دنبال ماشین او می دوند. این تصور پس از انتشار تصاویر اولین نشست وی با رئیس‌جمهور کره جنوبی "مون- جای این" شکل گرفت.

لیموزین لوکس رهبر کره شمالی در یکی از شهرهای روسیه

چگونگی انتقال دو بنز لوکس به پیونگ‌یانگ

دایلمرعنوان کرده، بیش از 15 سال است که هیچ ارتباط تجاری با کره شمالی نداشته و سخت‌گیرانه از قواعد تحریمی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه کره شمالی تبعیت کرده است.

با این حال دایلمر اعلام کرد: فروش خودروها توسط شخص ثالث، به ویژه خودروهای کارکرده خارج از کنترل ما است و شرکت مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی/ در حال خروج از یکی از خودروهای لوکسش در روسیه /  26 آوریل 2019

چگونگی انتقال دو بنز لوکس به پیونگ‌یانگ

این شرکت در ادامه افزود: همواره خودروهای خود را در عکس و رسانه‌ها بررسی می‌کنیم، با این وجود بدون شماره شناسایی قادر به کشف و شناسایی خاصی نیستیم.

مرکز مطالعات دفاعی پیشرفته واشنگتن در گزارش خود نوشت: کره شمالی برنامه پیچیده‌ای را برای به دست آوردن کالاهای لوکس طراحی کرده و با این اوصاف در حال دور زدن کنترل صادرات جهانی است.

دو بنز پر رمز و راز "کیم جونگ اون" ابتدا روتردام را به مقصد "دالیان" ترک کرده و سپس به "اوزاکا"ی ژاپن و "بوسان" کره جنوبی رفتند. پس از آن، کشتی حامل این دو خودرو به شهر بندری "ناخودکای" روسیه فرستاده شده و مدت زیادی در این شهر متوقف شدند. کشتی حامل این خودروها در فاصله زیادی از بندر متوقف شد. برخی از کارشناسان این روش را ترفندی برای دور زدن تحریم‌ها اعلام می‌کنند. پس از مدت زیادی کشتی حامل دو خودرو به سمت بوسان حرکت کرد. این در حالی بود که سه هواپیمای "ایلوشن 76" از پیونگ‌یانگ به سمت شهر "ولادیستوک" روسیه حرکت کرد. این هواپیماها در شرایطی که اسنادی از آنها وجود ندارد با فاصله اندکی به سمت پیونگ‌بانگ پرواز کردند.

فضای داخلی مرسدس می باخ S600 گارد

چگونگی انتقال دو بنز لوکس به پیونگ‌یانگ

پیونگ‌یانگ بین سال‌های 2015 تا 2017 حدود 803 خودروی لوکس را وارد  کرده است. بیشتر این خودروها با همکاری شرکت‌های روسی وارد خاک کره شمالی شده‌اند.

این روند حکایت از سیستم پیشرفته قاچاق در کره شمالی دارد. درک و کشف چگونگی قاچاق  کالاهای لوکس سرنخ مفیدی از تلاش پیونگ‌یانگ در به دست آوردن مواد و تجهیزات خطرناک برای تجهیزات هسته‌ای و نظامی به شمار می‌آید.

سی ان ان این گزارش را با استناد به مطالعات "مرکز مطالعات دفاعی پیشرفته واشنگتن" منتشر کرده و برخی از بخش‌های آن را تائید نمی‌کند.

نمای خارجی مرسدس‌می‌باخ S600 گارد

چگونگی انتقال دو بنز لوکس به پیونگ‌یانگ

برچسب‌ها