۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 664014

سایپا از چندروز پیش برای خودروی سراتو اعلام فروش فوری با قیمت 295 میلیون کرده است اما تا امروز بخش فروش آن همچنان باز است و مشتری برای خرید فوری با این قیمت وجود ندارد

سراتوی سایپا؛ گران و بدون مشتری

قدس آنلاین: همزمان با کاهش قیمت ارزخارجی و طلا در بازار داخلی، تقریبا تمام کالاهای خاص مانند مسکن و خودرو هم به حالت بیهوشی رفته و خریداری برای آنها نیست و همین امر باعث کاهش ساعتی قیمت این دو شده و عملاً بسیاری از کسانی که به طمع سود بیشتر وارد این بازار شده بودند را دچار سرخوردگی و نگرانی شدید کرده است.

قیمت خودروهای داخلی هر روز کاهش پیدا می کند و البته خریداری هم برای آنها وجود ندارد. و این مساله تا آنجا ادامه یافته که برخی خودروسازان شبه داخلی با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت فروش خود دست به اقساطی کردن شیوه پرداخت قیمت ها کرده اند و با این حال بازهم خریدار زیادی برای آنها وجود ندارد تا آنجا که کرمان موتور و مدیران خودرو ناچار طی یکی دوماه گذشته هربار شرایط فروش خود را تسهیل کرده اند اما بازهم ظرفیت فروش آنها تکمیل نشده و مشتری به دنبال قیمت پایین تر است.

ضمن این که قیمت پیشنهادی کارخانه های تولید کننده به مراتب از قیمت بازار بیشتر است و بعضا برخی خودروها را تا 70 میلیون تومان می توان زیر قمیت کارخانه از برخی فروشندگان خریداری کرد. یا به عنوان نمونه خودروی سراتو که از روز 4شنبه فروش فوری آن آغاز شده بدون مشتری مانده و تا امروز ظرفیت فروش آن همچنان باز است . 

سایپا که تا کنون از فروش این خودرو امتناع کرده بود و معلوم نیست ناگهان چگونه قطعات لازم را تهیه کرده و اقدام به فروش فوری کرده است قیمت پیشنهادی خود را 295 میلیون تومان برای مدل 2000 سی سی آپشنال اعلام کرده اما هم اکنون می توان با 286 میلیون تومان خودروی مورد نظر را در بازار خریداری کرد و البته این قیمت بازهم به احتمال زیاد کاهش خواهد یافت چون عملا خریداری برای خودرو در بازار وجود ندارد و همین فروش فوری بازهم کار فروش را بدتر خواهد کرد. این درحالی است که این خودرو اوایل امسال تا 420 میلیون تومان هم برای آن قیمت گذاری شده بود و برخی ها به هیچ وجه کمتر از این پیشنهادی را قبول نمی کردند.

0102.png

برچسب‌ها