پادشاه عربستان با میزبانی از نیروهای آمریکایی در این کشور اعلام موافقت کرد.

 موافقت پادشاه عربستان با میزبانی از نیروهای آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری رسمی عربستان بامداد شنبه گزارش داد، "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی با اعزام نیروهای اضافی آمریکا به این کشور موافقت کرده است.

به گزارش این خبرگزاری، یک مقام مسؤل در وزارت دفاع عربستان که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که بن عبدالعزیز با میزبانی از نیروهای آمریکایی موافقت کرده است.

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» دو روز پیش به نقل از مقام‌های پنتاگون اعلام کرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعزام صدها سرباز به عربستان سعودی در آینده نزدیک آماده می‌شود.

این مقام‌ نظامی آمریکا تصریح کرد، حدود 500 سرباز آمریکایی به پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» واقع در شرق ریاض اعزام خواهند شد.

طبق گفته این منابع، در حال حاضر تعداد اندکی از نظامیان و نیروهای پشتیبانی آمریکا در این پایگاه مستقر هستند تا مقدمات استقرار باتری‌های سامانه دفاع ضدموشکی پاتریوت را فراهم و در بهبود وضعیت پایگاه نقش‌آفرینی کنند.

دولت ترامپ در ماه ژوئن گذشته اعلام کرد که با توجه به وضعیت تنش با ایران، یک‌هزار نظامی دیگر آمریکا را به خاورمیانه اعزام خواهد کرد. پنتاگون نیز اعلام کرد که به منظور تقویت استقرار نیروهایش در خاورمیانه، سامانه دفاع هوایی پاتریوت، «پهپاد سرنشین‌دار و بدون سرنشین» و نیز هواپیماهای جنگی مستقر خواهد کرد.

با این حال، در آن زمان اعلام نشد که تجهیزات ارتش آمریکا به کدام کشور منطقه اعزام خواهد شد. مسئولان پنتاگون اعلام کردند، نیروهایی که به عربستان سعودی اعزام می‌شوند بخشی از این برنامه تقویت نظامی در منطقه است.

منابع مذکور در عین حال به سی‌ان‌ان اعلام کردند که این طرح دولت ترامپ تاکنون رسما به کنگره اطلاع داده نشده است. اگر چه، طبق گفته یکی از این مسئولان، اطلاع‌رسانی به کنگره درباره این طرح به صورت غیرمستقیم انجام شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/.

برچسب‌ها