در حالی که فیلم‌های اجتماعی همچون «شبی که ماه کامل شد» و «سرخ پوست» گوی سبقت را از دیگر آثار در حال اکران ربوده‌اند، «تگزاس۲» با فروش ۲۱ میلیاردی خود را به جایگاه دومین فیلم پرفروش سال نزدیک می‌کند.

صدرنشینی فیلم‌های اجتماعی در گیشه/ «تگزاس ۲» ۲۱ میلیاردی شد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در آخرین هفته از تیرماه فیلم های غیرکمدی همچون «شبی که ماه کامل شد» و «سرخ پوست» صدرنشین فیلم‌های گیشه بود و از سویی دیگر «تگزاس ۲» در حالی که در رده سوم جدول فروش هفتگی قرار داشت اما به رکورد تازه‌ای در فروش دست یافته و در هفته سیزدهم اکران با حفظ کردن کف فروش به رقمی معادل ۲۱ میلیارد و صد میلیون رسیده است.

برهمین اساس فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» که تا امروز جزو پرفروش ترین فیلم‌های سال بوده و در رتبه چهارم قرار گرفته، پس از ۶ هفته و با در اختیار داشتن ۱۳۲ سالن به فروشی معادل ۱۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون دست پیدا کرده است و با فروش هفتگی بیش از یک میلیارد و نیم در رده نخست جدول فروش هفتگی قرار داد.

همچنین فیلم سینمایی «سرخ پوست» نسبت به هفته‌های گذشته فروش و استقبال بیشتری را تجربه کرده و طی هفته گذشته با فروش یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومان در ۱۴۷ سالن سینما در جایگاه دوم جدول قرار گرفته و به فروش کلی ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دست یافته است.

همانطور که اشاره شد فیلم «تگزاس ۲» نیز با گذر ۱۱ هفته از اکران اما همچنان وضعیت خوبی را پشت سر می‌گذارد و با فروش ۲۱ میلیارد تومان سومین فیلم پرفروش سال لقب گرفته که البته اگر هفته آینده نیز به این سطح از فروش ادامه دهد از جایگاه دوم که متعلق به «رحمان ۱۴۰۰» با ۲۲ میلیارد تومان است عبور خواهد کرد.

فیلم «زهرمار» ساخته جواد رضویان نیز در حالی وارد هفته چهارم اکران شده که با ۱۴۴ سالن بیش از ۷۰۰ میلیون در هفته فروش داشته و در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته است. فروش کلی فیلم رضویان تا روز گذشته رقمی معادل ۳ میلیارد و ۵۳۴ میلیون بوده است و ۲۹۰ هزار مخاطب این اثر را در سینماها تماشا کرده‌اند.

«ایکس لارج» ساخته محسن توکلی با ۱۴۴ سالن سینما ۶۸۶ میلیون طی هفته گذشته فروش داشته و پس از سه هفته اکران نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش کلی این فیلم است.

«ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی که شروع خیره کننده ای را آغاز کرده بود پس از یکی دو هفته از نمایش فیلم به رده‌های پایین‌تر جدول رفت، اما در همان چند هفته توانست با فروشی معادل  ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در گیشه باقی بماند. این فیلم در هفته ششم اکران قرار دارد و هفته گذشته نیز حدود ۶۰۰ میلیون تومان فروخته است. این فیلم سینمایی ۱۶۹ سالن در تهران و شهرستان‌ها در اختیار دارد و از مجموع فروشش، پنج میلیارد تومان سهم آن در تهران بوده است.

همچنین فیلم سینمایی «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی که از ۱۲ تیرماه روی پرده سینماها رفته است با نمایش در ۳۷ سینما و با محدودیت سنی ۱۵+ سال، هفته گذشته تنها ۷۰ میلیون تومان فروش کرده است و طی دو هفته اکران ۱۲۵ میلیون تومان فروخته است و در مجموع بیش از ۹ هزار مخاطب پای تماشای این اثر نشستند.

فیلم سینمایی «دختر شیطان» ساخته قربان محمدپور پس از ۶ هفته نمایش در ۱۳۱ سینما، با داشتن ۸۲ هزار مخاطب، ۸۵۵ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان از ۲۶ تیرماه اکران خود را آغاز کرده و تاکنون نزدیک به ۱۶۳ میلیون تومان فروش داشته است.

علاوه بر این «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد و با فروشی بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان به عنوان پرفروش ترین فیلم سال شناخته می شود.

براساس آمار ارائه شده در تیرماه ۲۴ میلیارد تومان توسط اکران فیلم های روی پرده وارد چرخه سینما شده است و به زودی فیلم‌های جدیدی نمایش خود را در سینماهای کشور آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها