قزوین_ بعد از پایان یافتن داستان تکراری تجمع کارگران شرکت ها و کارخانه ها در مقابل استانداری قزوین، امروز نوبت به تجمع برخی از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین رسید که نسبت به بلاتکلیفی از وضعیت کاری خود پس از الکترونیکی شدن عوارضی‌ها و سنوات اعتراض داشتند.

عوارضی های الکترونیکی کار دست «عوارض بگیر ها» داد/کارکنان باسابقه حقوق بدون سابقه می گیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بعد از پایان یافتن داستان تکراری تجمع کارگران شرکت ها و کارخانه ها در مقابل استانداری قزوین، امروز نوبت به تجمع برخی از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین رسید که این کارکنان پیش از ظهر امروز نسبت به بلاتکلیفی از وضعیت کاری خود پس از الکترونیکی شدن عوارضی‌ها و سنوات مقابل استانداری تجمع کردند.

یکی از کارکنان این اداره کل در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در حال حاضر شرکت راه و ترابری تصمیم دارد پرسنل را با هر سابقه‌ای بدون در نظر گرفتن سنوات به یک شرکت پیمانکاری با حقوق و مزایای کم تحویل دهد.

وی افزود: بعد از چند مدت شرکت ملی آزاد راه، تمام نیروها را با همان حق و حقوق به شرکت راه و ترابری تحویل داد اما بعد از الکترونیکی شدن عوارضی از ۲۸ اسفند ماه تمام پرسنل بیکار شدند.

این کارمند اضافه کرد: هم اکنون شرکت راه و ترابری تصمیم دارد پرسنل را با هر سابقه‌ای بدون در نظر گرفتن سنوات تحویل یک شرکت پیمانکاری دهد؛ با این شرایط بنده نزدیک ۱۸ الی ۱۹ سال سابقه کار دارم و دوماه به زمان بازنشستگی باقی مانده است و به علت این یکی دوماه باقی مانده باید بین یک الی دوسال دیگر نیز کار کنم.

وی اضافه می کند: برخی کارکنان نیز که چهارماه به مدت بازنشستگیشان باقی مانده است که اگر این کارکنان را به پیمانکارانی تحویل دهند، با شرایط عادی و بدون در نظر گرفتن سختی کار با حقوق بالای یک میلون تا ۲ میلیون تومان در طی ۶ سال دیگر نیز باید فعالیت کنند.

این کارمند اضافه می کند: مشکل ما احقاق حقوق به حق ما است و به اداره مربوطه مراجعه کردیم و در جواب گفتند که بیکار نشدید و برایتان کار تعریف شده است و در حال حاضر ما را به شرکت پیمانکار واگذار می کنند.

وی مطرح کرد: در حال حاضر قرارداد برای فعالیت ما، یک میلیون و ۸۰۰ تومان عنوان شده در حالی که هرکدام از ما کارکنان حداقل ۱۰ سال سابقه کار داریم و مشمول سختی کار هستیم.

این کارمند گفت: در گذشته سنوات کارکنان زیرنظر ملی آزاد راه ملی و زیرنظربانک ملی بود و در حال حاضر و نزدیک یک سال که شرکت ملی آزاد راه تمام پرسنل را با همان حق و حقوق به شرکت راه و ترابری تحویل داد از شرکت درآمدیم، برطبق سنوات تمام نیروهای ۳۰ میلیلیون و ۴۰ میلیون تومان طلبکار هستند.

وی تصریح کرد: پیگیر مطالبات خود بودیم و شکایت هایی را مطرح کردیم اما هیچ نتیجه ای نداشته است.

این کارمند یادآور شد: طبق نظر شرکت راه و ترابری ما باید ۳۵ سال هم کار کنیم در حالی که سنوات پیش بینی شده ۲۰  سال است.

لازم به ذکر است، خبرنگار قدس آنلاین پیگیر مطالبات این کارکنان از مسئولان زیربط است که اخبار تکمیلی به زودی منتشر می شود.

برچسب‌ها