مدیر فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امکانات فراهم شده در فضای مجازی و پایگاه اینترنتی حرم مطهر رضوی شرایط زیارت از راه دور را بیش از پیش برای عاشقان بارگاه منور امام هشتم(ع) فراهم کرده است.

در راه عشق مرحله قرب و بُعد نیست

جواد هاشمی در این ارتباط به خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در پایگاه اینترنتی حرم مطهر رضوی (به نشانی haram.razavi.ir) و رضوی تی‌وی (پخش زنده تصاویر حرم مطهر امام هشتم(ع) به نشانی tv.razavi.ir ) موضوعاتی مانند: امام رضا(ع)، زیارت، سبک زندگی رضوی، انقلاب اسلامی، قرآن و عترت، برنامه‌های حرم مطهر رضوی، مسابقات و مراسم و... پیش‌بینی شده است و علاوه بر این در سامانه پخش زنده تصاویر حرم مطهر امام رضا(ع) امکان مشاهده زنده و مستقیم فضای روضه منوره و ضریح مقدس امام هشتم(ع)، گنبد مطهر، صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و جامع رضوی نیز فراهم شده است.

وی افزود: همچنین مراسم در حال برگزاری در حرم مطهر امام رضا (ع) به صورت برخط و مستقیم و زنده (آنلاین) شامل ادعیه مختلف (مانند: دعاهای کمیل، ندبه و توسل)، سخنرانی‌ها، نمازهای جماعت و مراسم خاص با توجه به مناسبت‌های ویژه مذهبی و ملی در تقویم تاریخ رسمی کشور برای بهره‌مندی زائران به‌ویژه زائران از راه دور مهیا شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هدف از این اقدام ترویج سنت حسنه زیارت از راه دور (با توجه به موضوع معرفت و بصیرت به مقام امام معصوم(ع)) و بهره‌مندی از برنامه‌های حرم مطهر رضوی است.

وی با اشاره به روز ۲۳ ماه ذی‌القعده که روز زیارتی خاص حضرت رضا(ع) است، افزود: بسیاری از افراد و اقشار مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، بیماران، کارکنان، نیروهای مسلح، سربازان وظیفه، کارگران شیفتی در کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و صنعتی و...    و همه افرادی که به هر دلیلی امکان تشرف و حضور مستقیم در بارگاه مطهر امام رئوف حضرت رضا(ع) را ندارند، می‌توانند در فضای مجازی و در شبکه‌های اجتماعی با مراجعه به نشانی HaramRazavi _ Bot@ به طور زنده و مستقیم تصویر روضه منوره و ضریح مطهر امام هشتم(ع) را دریافت و با گوش دادن به نوای دل‌انگیز صلوات خاصه حضرت رضا(ع) دل و جان خود را به یاد امام رئوف حضرت ثامن الحجج(ع) صفا بخشیده و ضمن نیت زیارت از راه دور به برکات و ثواب این زیارت نائل شده و همزمان هم دل‌نوشته خود را در این سامانه ثبت کنند.

هاشمی تأکید کرد: با این اقدام همه عاشقان و دلدادگان امام هشتم(ع) از طریق فضای مجازی و گوشی‌های تلفن همراه ارتباط معنوی با بارگاه مطهر امام رضا(ع) برقرار کرده و محدودیت حضور مستقیم آنان در ایام ویژه مانند روز زیارتی خاص حضرت رضا(ع) (۲۳ ماه ذی‌القعده) نباید تبدیل به محرومیت از برقراری این ارتباط شود.

وی یادآور شد: امکان ثبت زیارت نیابتی هم پیش از این در سامانه‌های اشاره شده راه‌اندازی شده بود و سالانه بیش از ۱۰۰ هزار زیارت به نیابت از عاشقان بارگاه مطهر امام رضا(ع) از طریق این سامانه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها