رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل مشهد :خوشبختانه در این چند روز گذشته شاهد یک روند رو به پایین قیمتی بودیم که روز به روز هم در حال کم و کمتر شدن است و من امیدواریم در روزهای آینده به یک ثبات قیمتی خوبی برسیم

 تقاضای بالای مردم باعث گرانی خودرو شد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: تب تند قیمت اتومبیل و خرید مردم چند روزی است که به دلیل افت شدید قیمت ها کاهش پیدا کرده است. قیمت هایی که به قول رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل مشهد بعد از یک دوره نامتعارف این روزها حرکتی معقول تر پیدا کرده است.

در همین رابطه حمید رضا حیدری رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: افزایش قیمت اتومبیل از ابتدای امسال طی دو مرحله به اوج خودش رسید به شکلی که این افزایش قیمتی نا متعارف و بی دلیل به یک  رشد ۴۵ درصدی  رسید و دقیقا به دلیل اینکه این گرانی ها در آن زمان هیچ مبنایی نداشت و چیزی جز تبلیغات کاذب برخی سایت های اینترنتی نبود امروز دچار رکود شده   به این افت قیمتی رسیده است.

وی افزود: در واقع عامل دیگری که باعث گرانی قیمت اتومبیل در چند ماه گذشته شد تقاضای بالای خرید از سمت مردم بود که به این قضیه دامن زد وچون قطعه‌سازان قطعات لازم را به موقع تولید نمی کردند و تحویل کارخانه‌های خودروسازی نمی دادند بالطبع خودروسازان هم نمی توانستند به موقع به تعهدات خود عمل کنند و ماشین‌ها را تحویل مصرف کنندگان دهند و همه اینها دست به دست هم داد تا بازاری آشفته را در این مدت برای خودرو رقم بخورد که البته با توجه به فروکش کردن تب تند تقاضا خوشبختانه این روزها بازار آرامی را در این حوزه تجربه می کنیم.

حیدری اضافه کرد: دقیقا به همین دلایل ما این روزها با یک افت ۲۵ درصدی در قیمت اتومبیل مواجه هستیم و ظاهرا این روزها خودرو ازیک  کالای سرمایه ای به یک کالای مصرفی تبدیل شده و مردم دیگر پول خود را در بازار خودرو سرمایه گذاری نمی کنند که همانطور که گفتم  اگر این روند ادامه پیدا کند می توانیم امیدوار باشیم که این ثبات بازار و قیمت ها ماندگار شود. و در واقع می توانم بگویم همین قضیه باعث شده که فعلا کسی تمایلی به خرید خودرو نداشته باشد.

حیدری ادامه داد: از آن جایی که در یک تایمی سود بانکی کم شد کارخانه های سازنده خودرو از این موقعیت سوء استفاده کردند و سرمایه های مردم را با دادن سودهای کلان به سمت خودرو سازی به عنوان مشارکت یا دادن سود سرمایه جذب کردند و در نهایت به آنها خودرو می دادند که همین قضیه خود در گرانی بازار بی تاثیر نبود. الان چون تقاضا مردم کم شده وبازار رکود پیدا کرد است کسانی که مجبورشدند ماشین ها را انبار کنند الان دیگر وارد بازار کرده اند و زمانی که ماشین در بازار زیاد شود قیمت ها شکسته می شود و شما می توانید با قیمت های خیلی پایین تر از قبل اتومبیل دلخواهاشان را تهیه کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل مشهد افزود: خوشبختانه در این چند روز گذشته شاهد یک روند رو به پایین قیمتی بودیم که روز به روز هم در حال کم و کمتر شدن است و من امیدواریم در روزهای آینده به یک ثبات قیمتی خوبی برسیم البته همه اینها زمانی است که یک اتفاق غیر قابل پیش بینی نیفتد این اتفاق هم می تواند این باشد که کارخانه های سازنده خودرو مجددا قیمت هایشان را افزایش دهند که در این صورت بار دیگر به سمت بازار گرانی برمی گردیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها