شهرکرد- تیرماه امسال برای اعضای شورای شهر شهرکرد و هم چنین شهردار این شهر یکی از داغ ترین ماه های سال در خصوص پاسخ به شایعات متعدد بود.

استعفای شهردار شهرکرد شایعه یا واقعیت؟

قدس آنلاین-گروه استان ها:اتهامات منتشره در فضای مجازی مبنی بر استخدام مبتنی بر روابط ، فساد و زمین خواری و سایر تهمت هایی که هنوز ریشه آن معلوم نیست از جمله اخباری است که نه تنها اذهان شهروندان را مشوش کرده بلکه دست آویزی برای یکه تازی برخی کاربران مجازی فراهم کرده است.

هر چند که این شایعات موجب شد تا پیش از این شهردار شهرکرد با دعوت رسانه ها به این ابهامات و شایعات پاسخ دهد اما واقعیت اینست که پاسخ این سوالت نتوانسته از التهابات شایعه پیرامون اعضای شورا و شهردار بکاهد.

شکایت به مراجع قضایی

نورالله غلامیان شهردار شهرکرد بعد از ۶ سال نشست خبری را به مناسبت روز شهرداری‌ها  ودهیاری‌ها در ۱۲ تیرماه برگزار کرد و در این جلسه درمورد اظهارات یکی از اعضای شورای شهر شهرکرد درمورد فساد در شهرداری و استخدام ها با استفاده از روابط گفت: «در طول ۹ سال از خدمت من به عنوان شهردار شهرکرد چنین استخداماتی صورت نگرفته و اگر استخدامی در کار باشد با برگزاری آزمون انجام می‌شود و شاید منظور این عضو از شورای شهر شهرکرد مربوط به ۲۰ سال گذشته است که در مقطعی استخدامی وجود نداشت و شهرداری به دلیل کمبود نیرو لاجرم تعدادی نیرو به کار گرفت.»

هم چنین شهردار شهرکرد در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای یکی از اعضای شورای شهر در مورد فساد وزمین خواری در شهرکرد در همین جلسه گفت: «این عضو شورای شهر اگر مستنداتی مبنی بر وجود فساد و زمین‌خواری در شهرداری دارد باید در مراجع قضایی آن را ارائه دهد زیرا من از جانب شهرداری از ایشان به مراجع قضایی شکایت کرده‌ام.»

غلامیان گفت: «این عضو شورای شهر درمورد استفاده از نیروهای جوان و جوان‌گرایی نیز صحبت کرده است من به ایشان گفتم من ۵ سال از شما کوچکتر هستم اما با این حال اگر شما از شورا استعفا دهید من نیز بلافاصله از سمت شهردار بودن استعفا می‌دهم.»

از هنگام اظهارات شهردار شهرکرد مبنی بر اینکه منوط بر استعفای یکی از اعضای شورای شهر وی نیز استعفا خواهد داد  حدود سه هفته ای گذشته است اما ظاهرا این سخن به مذاق بسیاری از کاربران خوش آمده و از همین رو انتشارخبری مبنی بر «استعفای نایب رئیس شورای شهر شهرکرد»  و این موضوع  که شورای شهر منتظر استعفا شهردار است تا هر دو استعفا را با هم مورد بررسی قرار دهد در حال حاضر به داغ ترین خبر های مجازی و محافل عمومی تبدیل شده است.

به دنبال تقابل با شهردار نیستیم

در همین حال رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه هیچکدام از اعضای این شورا بدنبال ایجاد حاشیه نیستند اظهار کرد: متاسفانه برخی فعالان فضای مجازی با پخش شایعاتی مبنی بر استعفای یکی از اعضای شورای اسلامی شهرکرد قصد ایجاد شکاف و اختلاف بین آنان و شهردار را دارند.

علیپور دهکردی بیان کرد: پخش برخی مطالب غیرواقعی اخیر در فضای مجازی مانند استعفای یکی از اعضای این شورا درست نیست و کذب محض بود و در این رابطه هیچ استعفایی از سوی اعضای شورای اسلامی شهرکرد به دست رئیس و یا دبیرخانه این شورا نرسیده است.

وی یادآور شد: اعضای شورای اسلامی شهرکرد با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهند و استعفایی از سوی آنان و یا شهردار در کار نخواهد بود.

وی با تاکید بر این موضوع که شهردار، منتخب اعضای شورای اسلامی شهر است و همراهی تمامی اعضای این شورا با وی ضروری است افزود: هیچ کدام از اعضای شورای اسلامی شهرکرد بدنبال تقابل و ایجاد مشکل با شهردار نیستند اما بیان ایرادات به مدیریت شهری از مهمترین وظایف آنان است.

دهکردی ادامه داد: شفاف سازی در خصوص برخی انتقادات اخیر یکی اعضای این شورا به عملکرد شهردار باید در دستور کار قرار گیرد و  شهردار  نیز باید سوءظن های موجود را رفع کند و با تلاش بیشتر و نظارت قوی تر مشکلات را کاهش دهد.

برچسب‌ها