خراسان شمالی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: فرهنگ استفاده ازسبوس در نانوایی های این استان باید نهادینه شود.

فرهنگ استفاده از سبوس در نانوایی ها نهادینه شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی محمود قنبری در جلسه کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون بخشی از خانوار ها علاقه دارند که نان سبوس دار مصرف کنند اما متاسفانه نانوایی ها از این اقدام خود داری می کنند.

وی با بیان اینکه نانوایی ها نیز اعلام می کنند که مشتریان نان سفید مصرف می کنند افزود: اما با توجه به فایده های نان سبوس دار و آگاهی رسانی در این زمینه هم اکنون بخشی از خانوار ها تمایل به مصرف نان سبوس دار پیدا کرده اند.

وی اظهار داشت: هم اکنون بخشی از شهروندان استان نان مورد نیاز که داری سبوس است و حتی نان جو را از نانوایی های فانتزی تهیه می کنند که این امر نشان می دهد اینگونه نان ها نیز مشتری دارد.

وی از دستگاه های متولی از جمله معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان های مربوط خواست تا فایده های این نان برای مردم در رسانه ها اطلاع رسانی شود و گفت: سبوس دارای فایده های زیادی است که مصرف آن باید در جامعه نهادینه شود اما باید به شکل درست و استاندارد مورد استفاده قرار گیرد که این امر نظارت بیشتری می طلبد.

قنبری اظهار داشت: حتی هم اکنون نان سنگک نیزدر این استان با آرد سفید تهیه می شود که متاسفانه از کیفیت لازم برخوردار نیست در صورتی که باید هر نانی با آرد مخصوص به آن تهیه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از تخته کار برخی از نانوایی ها در این استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از نانوایی ها هنوز با تخته چوبی کار می کنند که این امر نیز باید بررسی و بازدید شود.

قنبری خواستار استفاده تخته مناسب قابل شست و شو در نانوایی ها شد و افزود: دستگاه های مربوطه در این زمینه به طوری جدی از نانوایی ها بازدید داشته باشند.

برچسب‌ها