۱۴ متجاوز مرزی طی ۴۸ ساعت گذشته در مرزهای مشترک ایران و افغانستان به هنگام پاکسازی عقبه مرز توسط نیروهای انتظامی شهرستان تایباد شناسایی و دستگیر شدند.

۱۴ متجاوز مرزی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، فرمانده انتظامی تایباد افزود: این تعداد متجاوز مرزی که از اتباع کشور افغانستان هستند و به صورت غیر قانونی وارد ایران شده بودند، با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

سرهنگ علی اکبر قربانی گفت: ورود غیر قانونی افراد بیگانه به داخل کشور ممکن است در برخی از مواقع مخاطرات امنیتی به همراه داشته باشد که با تلاش نیروهای مرزبانی و سایر نیروهای مسلح مستقر در مرز دوغارون در حال حاضر مرزهای مشترک دو کشور ایران و افغانستان یکی از امن ترین مرزهای کشور است  که از هرگونه ورود غیر مجاز به این گذرگاه رسمی جلوگیری می شود.

وی از کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در جاده  خواف - تایباد خبر داد و افزود: این میزان مواد مخدر با همکاری نیروهای هنگ مرزی  از داخل یک دستگاه خودروی سواری پراید کشف و ضبط شد که در این ارتباط یک متهم دستگیر، خودرو متوقف و متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شد.

استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق حدود ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که  ۹۰ کیلومتر آن در شهرستان تایباد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها