خوزستان_ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز گفت: عملیات حفاری چاه های نفت و گاز در مناطق شهری و پیرامون روستاها و مناطق حفاظت شده واقع در گستره عملیاتی این شرکت، به روش مدیریت پسماند و توسط متخصصان بومی انجام می شود.

اجرای طرح مدیریت پسماند حفاری توسط متخصصان بومی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری،   احمد محمدی در آیین بهره برداری از طرح مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک افزود: در چند سال اخیر حدود هفت دستگاه حفاری متعلق به شرکت ملی حفاری ایران با همکاری این شرکت به سیستم مدیریت پسماند  مجهز شدند که در مناطقی که از لحاظ محیط زیست اولویت ویژه ای دارند در مدار عملیات  می باشند.

وی گفت: با بکارگیری این تجهیزات  در دستگاه حفاری در مناطق نفت خیز جنوب بیش از ۱۰۰ حلقه چاه بدون ایجاد آلایندگی در مناطق شهری و حفاظت شده حفاری شده است.

محمدی گفت: این طرح که برای نخستین بار در کشور به دست متخصصان بومی اجرایی شده است علاوه بر حذف آلاینده های حفاری و شتاب بخشی  در پاکسازی خاک های آلوده، در مقایسه با مدیریت پسماند حفاری به روش Zero discharge پنجاه درصد ارزان تر است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: از ویژگی های این طرح  فناوری  بومی ان  است و برای پاکسازی پسماندهای حفاری، از باگاس نیشکر که صنعت بومی در استان خوزستان است استفاده می شود.

وی  با بیان اینکه این روش به صورت آزمایشی اجرا شده است، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک بتوان از آن در عملیات حفاری در سایر مناطق حساس به لحاظ زیست محیطی استفاده شود.

برچسب‌ها