۱۱۸ مرکز خدماتی و رفاهی در طول مسیر شش هزار و ۴۲۲ کیلومتری راههای بین شهری خراسان رضوی به زائران و مسافران خدمت می کنند.

فعالیت ۱۱۸ مرکز خدمات بین راهی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ‌رئیس دفتر امور بازرگانی و سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی در این استان شامل ۳۹ مجتمع خدماتی رفاهی و ۷۹ مرکز منفرد خدمات رفاهی جاده ای همچون مسجد، پمپ بنزین، رستوران و سرویسهای بهداشتی بین راهی هستند.   

سید حامد افتخارزاده افزود: با هدف ارتقاء کیفیت خدمات، این مراکز بطور مستمر تحت نظارت و بازرسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی قرار دارند. در همین چارچوب در تعطیلات نوروزی و تابستانی امسال ۵۵۰ مورد بازدید جامع تخصصی تاکنون از این اماکن صورت گرفته و این اقدام همچنان ادامه دارد.  

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مجتمعهای خدماتی بین راهی مطابق با وظایف قانونی خود در نظارت بر اماکن، اقدام اصلاحی لازم را انجام می دهد و برخورد با تخلفات در مراکز  خدمات رفاهی جاده ای با همکاری دیگر نهادها مانند اداره کل میراث فرهنگی، ستاد اقامه نماز، دانشگاههای علوم پزشکی و فرمانداریهای استان صورت می گیرد.

‌امسال با بهره برداری از سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی جدید در جاده های خراسان رضوی شمار این مراکز در استان به ۳۹ واحد رسید. خراسان رضوی سالانه پذیرای بیش از  ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است که بخش عمده آنها از طریق جاده به این استان سفر می کنند.  

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها