خراسان شمالی- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اداره یک کشور باید مبتنی بر علم و دانش باشد، گفت: با تکیه به پول نفت و با فرهنگ بچه پول داری نمی توان به اقتصاد پویا، خلاق و فعال دست یافت.

اداره یک کشور باید مبتنی بر علم و دانش باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی سورنا ستاری در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار داشت: آن زمان گذشته است که با خام فروشی، مملک اداره می شد، اکنون مدیریت و اداره کردن مملکت با خام فروشی و بدون توجه به ارزش افزوده مبتنی بر دانش، میسر نیست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید در پژوهش ورود داشته باشد گفت: وظیفه دولت، پژوهش نیست، البته دولت باید زیرساخت ها را در این زمینه مهیا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: پژوهشی که تمام آن با پول دولت انجام شود، منتج به محصول و نتیجه مطلوب نمی شود و چیزی با آن، دست مردم را نمی گیرد. ستاری با بیان اینکه پایه اقتصاد، نیروی انسانی دانش آموخته است گفت: باید جامعه به این امر پی ببرد و به آن اهمیت دهد.

وی با بیان اینکه در زمینه دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان در خراسان شمالی خیلی کار انجام نشده است گفت: در این استان، پتانسیل و ظرفیت خوبی وجود دارد که 30 هزار دانشجو و 600 نفر عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد، از جمله آن است.

ستاری اظهار داشت: نوپا بودن خراسان شمالی، یک مزیت برای دست یابی به اهداف در زمینه توسعه است زیرا هنوز مشکلات بروکراسی و اعتیاد به مفت خوری و تکیه به پول نفت خیلی در این استان ایجاد نشده است.

وی افزود: اقتصاد بر پایه مفت خوری، اقتصاد رانتی است و رانت در اقتصاد می تواند بسیار آسیب زا باشد که یکی از محل های خرابی این رانت، دولت چاق و فربه، نیروی انسانی زیاد است.

برچسب‌ها