قزوین_ مدیرحوزه علمیه استان قزوین گفت: معرفی شهدا و سیره زندگی آنها به نسل نوجوان و جوان کشور یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز ایرانی اسلامی است.

معرفی سیره زندگی شهدا از نیازهای اصلی جامعه  ایرانی اسلامی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس با مدیر حوزه علمیه قزوین دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا صبح امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یکی از مقاطع مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی بود چراکه در آن دوران حماسه و ایثار رزمندگان دلاور و شجاع با سربلندی از آن بیرون آمدند و حتی یک وجب از خاک این کشور را تسلیم دشمن نکردند.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما تربیت شده مادرانی بودند که آنها را الهی تربیت کردند و باید همیشه قدردان تلاش ها و زحمات این عزیزان باشیم.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: هر زمانی که صحبت از ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و رزمندگان می شود باید از تربیت کنندگان این انسان های بزرگ نیز یادکنیم.

رزمنده دوران دفاع مقدس همچنین یاد و خاطره شهدای روحانی و طلب حوزه علمیه قزوین را گرامیداشت و بیان کرد: معرفی شهدا و سیره زندگی آنها به نسل نوجوان و جوان کشور یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز ایرانی اسلامی است.

حجت الاسلام سبحانی نیا اظهار داشت: از تلاش های این مجموعه تشکر داریم و دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند فرهنگ جهادی و حماسه دفاع مقدس رادر جامعه اسلامی کمرنگ کنند و امروز ثبت خاطرات رزمندگان، ایثارگران و شهدای والامقام و مستندسازی از حماسه دوران دفاع مقدس و از علمای مطرح در این شهر دارالمومنین از وظایف اصلی هنرمندان و دست اندرکاران در این بخش است.

هوشمندی رئیس حوزه هنری استان قزوین در این دیدار به تولید آثار فاخر رابطه با علما و شخصیت های برجسته استان پرداخت و خاطرنشان کرد: با همکاری حوزه علمیه قزوین، خاطرات مرحوم آیت الله باریک بین و همچنین سیدعباس ابوترابی در حال گردآوری و چاپ است.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم که در هفته دفاع مقدس مراسم شب خاطره را با حضور روحانیون و رزمندگان استان در مدرسه صالحیه قزوین برگزار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها