البرز-شهر جدید هشتگرد از جمله شهر هایی است که ضربان آهنگ رشد در آن بسیار تند می زند و با اینکه در طی چند سال گذشت جمعیت این شهر به افزون بر ۶۰هزار نفر رسیده است اما امکانات درمانی و نیاز مراکزی هم چون بیمارستان با جمعیت ساکن در این شهر تناسبی ندارد.

مشکلات «گرداگرد» بیمارستان «هشتگرد» می چرخد

قدس آنلاین-گروه استان ها: از مشکلاتی نظیر کمبود آب، فروشگاه های خدماتی و وسایل حمل و نقل عمومی در شهر جدید هشتگرد که بگذریم اما امکانات درمانی به ویژه مراکزی هم چون بیمارستان با جمعیت ساکن در این شهر جدید تناسبی ندارد.

البته نمی توان غیر منصف بود و اعلام کرد که مسئولان برای احداث بیمارستان فکری نداشتند بلکه باید اعتراف کرد حدود۱۹ سال پیش کلنگ احداث این بیمارستان به زمین خورد اما به دلایل متعدد که بخش اعظمی از آن به اختلافات شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی و از همه مهمتر کمبود اعتبارات بر می گردد تاکنون این نیاز مبرم مردم منطقه را بی پاسخ گذاشته است.

پاسکاری بیمارستان

 ساخت بیمارستان شهرجدید هشتگرد در ابتدا بر عهده شرکت عمران گذاشته شد اما وقتی مسئولان مشاهده کردند پس از گذشت یک دهه فقط  ۱۵ درصد پیشرفت دارد این پروژه سپس به تأمین اجتماعی تحویل داده شد که این سازمان هم نتوانست پیشرفت چندانی ایجاد کند و لذا در نهایت احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی این شهر به شهرداری واگذار شد.

هر چند که این موضوع  و دخالت شهرداری در احداث بیمارستان نیز تاکنون با حرف و حدیث های فراوانی روبرو بود ه است و بسیاری از مدیران بر این باورند که شهرداری از عهده پرداخت این هزینه بر نمی آید اما این آخرین امیدی است که مردم چشم به انتظار تحقق آن هستند.

احداث بیمارستان بدون مجوز

جالب اینجاست که حال پس از ۱۹ سال انتظار و ساخت و ساز با عنوان بیمارستان اما دانشگاه علوم پزشکی البرز به هیچ وجهه احداث این بنای درمانی را قانونی نمی داند و آن را به رسمیت نمی شناسد.

پس از ۱۹ سال انتظار و ساخت و ساز با عنوان بیمارستان اما دانشگاه علوم پزشکی حداث این پروژه را قانونی ندانسته و آن را به رسمیت نمی شناسددر همین رابطه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان می کند: در وزارت بهداشت و درمان سامانه ای برای صدور مجوز ساخت اماکن درمانی وجود دارد که هر واحد درمانی قبل از احداث باید در این سامانه احراز هویت شود و این در حالی است که بیمارستان هشتگرد چنین هویتی نداشته و نامی در این سامانه از ان به ثبت نرسیده است.

سیامک جبارزاده ادامه می‌دهد: مسئله هویتی ساختمان بیمارستان شهرجدید هشتگرد هنوز روشن نشده و سند و مدرکی برای این ساختمان وجود ندارد که بر مبنای آن بتوان مجوز تکمیل ساختمان را صادر کرد. ساخت این طرح چندین بار بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی رد و بدل شده در نتیجه مدارک کافی و مستند برای انجام امور اداری صدور مجوز وجود ندارد.

مالکیت بیمارستان زیر سوال

مالکیت بیمارستان و اینکه چه شخصی و یا سازمانی بر این مرکز مالکیت دارد خود یکی دیگر از گره های کور این پرونده است.

شهرداری هشتگرد که احداث این پروژه را تقبل کرده است حال به دلیل اینکه سند این ملک به نام خودش نیست و از طرفی احداث این بنا را به یکی از خیران واگذار کرده است لذا گره دیگری بر این پرونده افزوده است.

شهردارشهرجدید هشتگرد در نشست با رسانه ها با بیان اینکه بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی این شهر با گذشت حدود ۱۹ سال از آغاز ساخت آن ، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار کرد: با توجه به نیاز منطقه این بیمارستان امسال تعیین تکلیف می شود.

اصغرآقائی بیان کرد: مالک کنونی زمین شهرداری هشتگرد است، اما سند زمین همچنان به نام شرکت عمران شهرجدید باقی مانده است.

وی با بیان اینکه طی رایزنی‌هایی که شهرداری با شرکت عمران شهرجدید انجام شده، قرار است سند ساختمان به نام شهرداری زده شود تا از این طریق برای دریافت مجوز ساخت بیمارستان اقدام کنیم

آقایی افزود: همین موضوع موجب شده تا ما نتوانیم برای دریافت مجوز از طرف دانشگاه علوم پزشکی اقدام قانونی انجام دهیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان تا سال ۹۹ این مجموعه را به بهره برداری برساند ادامه داد: بیمارستان نیازمند تجهیزات خارجی است و با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات بازار ارز به نظر می رسد افتتاح بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی به تعویق بیفتد.

برچسب‌ها