در راستای توسعه زنجیره تامین پایدار کالا و حمایت از تولید داخل، خودکفایی ۹۷ درصدی تجهیزات و قطعات ابزار دقیق در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد صورت گرفت.

خودکفایی تجهیزات و قطعات ابزار دقیق در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد

به گزارش قدس آنلاین، حسام الدین علایی رئیس کمیته خودکفایی ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: ساخت داخلی تجهیزات و قطعات ابزار دقیق در این مجتمع گازی ۹۷ درصد به خودکفایی رسیده است.

او افزود: نامگذاری سال ۹۸ بنام " رونق تولید " از سوی مقام معظم رهبری، فرصت بسیار مغتنمی را جهت حمایت مضاعف از شرکت‌های دانش بنیان برای کمیته خودکفایی ابزار دقیق پالایشگاه فراهم آورده است.

او بیان کرد: در سال جاری با تکیه بر دانش، تعهد و تخصص سازندگان داخلی موفق به خودکفایی ۹۷ درصدی در تامین تجهیزات و قطعات ابزار دقیقی مورد نیاز در تاسیسات پالایشگاه شده ایم.

او ادامه داد: برخی از این تجهیزات همچون سیستم کنترل گسترده، اعلام حریق و نظارت تصویری علاوه بر دارابودن تکنولوژی بالا دارای اهمیت بسیار بالایی در سطح کشور به ویژه در صنعت نفت و گاز می‌باشد که برای اولین بار با کمک شرکت‌های دانش بنیان ساخته و در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد نصب و عملیاتی شده است.

علایی تاکید کرد: اهداف پیش رو در حوزه اقتصاد مقاومتی و ساخت داخل علاوه بر صنعت نفت و گاز، منافع بزرگی را عاید کل صنایع کشور خواهد نمود.

رئیس کمیته خودکفایی ابزار دقیق پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد خاطر نشان کرد: این اقدام ارزشمند نتیجه حمایت پالایشگاه از توانمندی‌های داخل و اتکا به دانش متخصصان داخلی در حوزه نفت و گاز است و برگ افتخار دیگری در عملکرد صنعتگران این مرز و بوم می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها