۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
کد خبر: 664617

ثواب زیارت امام رضا(ع)

آیت‌الله حسن عالمی/ عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی

ثواب زیارت امام رضا(ع) بر اساس روایات و احادیث اهل بیت عصمت وطهارت بسیار زیاد شمرده شده و حتی بر حج و عمره نیز ترجیح و افضل قرار داده شده است. حتی در روایتی از امام معصوم(ع) درباره فضیلت ثواب حضرت رضا(ع) سوال شده است و ایشان فرموده اند: ثواب این زیارت از هزار هزار حج نیز بالاتر است. از حضرت جواد (ع) نیز روایت وارد شده است که فردی در مدینه نزد ایشان آمد و اعلام کرد که امسال موفق به اجرای فریضه حج و عمره شده و اکنون نیزبرای زیارت حرم مطهر پیغمبر (ص) و ائمه به مدینه آمده است، حال اگر سال آینده شرایط برای حج ، عمره و مدینه  را داشته باشد انجام دهد یا بهتر است به زیارت امام رضا(ع) در خراسان تشرف پیداکند که صریح روایت امام جواد(ع) این است که زیارت پدرم در خراسان افضل است.       

از طرفی کسانی که امام رضا(ع) را به عنوان امام هشتم پذیرفته و به زیارت این امام تشرف پیدا می کنند با ولایت کامل و پذیرفتن چهارده معصوم حضور پیدا می کنند از این رو زیارت امام رئوف نیز افضل می باشد.

در روز 23 ذی القعده نیز که طبق روایات به عنوان روز زیارتی امام رضا(ع) عنوان شده است، زیارت این حضرت ثواب زیادی دارد. از طرفی اگرچه همه افرادی که به زیارت امام هشتم می رسند دارای حوائج و آرزوهایی می باشند اما آن چیزی که مهم است این است که زائران با اخلاص کامل و زیارت قلبی در این روز در محضر این امام حاضر شوند و حوائج خودشان را طلب کنند تا انشاالله برآورده شود. همچنین عمده حاجتی که امروز برای جامعه نیاز شدید می باشد و همه به آن نیاز دارند ظهور امام غائب، حضرت حجت(عج الله) می باشد. از این رو زائران امام مهربانی ها در روز زیارتی این حضرت که اتفاقا مصادف با روز جمعه قرار داده شده است بسیاربرای فرج ولی عصر دعا کنند زیرا زمانی که امام زمان (عج الله) ظهور و چهره نمایان کند همه مشکلات و مسائل جامعه حل خواهد شد، به طوری که در روایت نیزآمده  است که وقتی امام عصر بیاید هیچ گیاه و بذری در درون زمین باقی نمی ماند مگر اینکه بروید و آبادانی و نعمت سراسر جهان را فرا خواهد گرفت ومردم در  رفاه خواهند بود.همچنین ظهور امام زمان(عج الله)  دشمن را مایوس و منکوب کرده و مظلومان سراسر دنیا از تحت ظلم خارج خواهند شد و جفا بر مظلومان و محرومان به پایان خواهد رسید.      

برچسب‌ها