فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) طی نامه‌ای به وزارت‌خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌ و مسدودسازی حساب‌های فدراسیون فوتبال ایران را دخالت مستقیم سیاست در فوتبال دانست و خواهان لغو این تحریم‌ها شد.

نامه فیفا به آمریکا به خاطر تحریم فوتبال ایران

به گزارش قدس آنلاین، آرش شکرریز وکیل دادگستری و بین‌المللی فوتبال روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: از چندی قبل شکایتی را به فیفا مبنی بر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن بر ساختار فوتبال و فدراسیون فوتبال ایران ارائه و اعلام کردیم که محرومیت فدراسیون فوتبال ایران در بهره‌مندی از جوایز و پاداش‌های جام‌جهانی به دلیل تحریم‌های آمریکا، دخالت مستقیم سیاست در ورزش محسوب می‌شود.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: به دنبال همین پیگیری‌ها، فیفا نه تنها در مورد ایران بلکه در مورد فدراسیون فوتبال سایر کشورها که تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند، نامه‌ای را به وزارت خزانه‌داری آمریکا ارسال و اعلام کرده که عدم توانایی کشورهای عضو فیفا از پاداش‌ها و امکانات مالی و جوایز جام جهانی، دخالت مستقیم سیاست در ورزش است.

شکرریز گفته است: به تازگی فیفا به شکایت ما پاسخ داده و اعلام کرده است که با وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا مکاتبه و دخالت مستقیم سیاست در ورزش به واسطه تحریم‌ها را به این کشور گوشزد کرده اما تاکنون وزارت خزانه‌داری آمریکا پاسخی نداده و اقدامی نکرده است.

این وکیل بین‌المللی فوتبال اظهار کرد: بر همین اساس باید اکنون بخش حقوقی فدراسیون فوتبال ایران با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت ورزش، تعلیق فوتبال آمریکا را از فیفا درخواست کند.

برچسب‌ها