پس از منتفی شدن طرح‌های یکسان سازی قبور شهدا در کشور، مزار شهیدان با نظر و طرح‌های پیشنهادی خانواده‌های شهدا بهسازی و مرمت می‌شود.

ساماندهی مزار شهدا با طرح‌های پیشنهادی خانواده‌ها

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان امروز گفت: هم اکنون طرح ساماندهی گلزار شهدا در بهشت رضا(ع) مشهد مقدس و قبور تک مزاری شهدا در سایر نقاط استان در حال انجام است.

معصومه خدیوی افزود: پنج هزار و ۵۰۰مزار شهید در بهشت رضا(ع) وجود دارد که برای بهسازی آن هفت طرح الگو آماده شده است و خانواده ها می توانند علاوه بر انتخاب هر یک از این هفت الگو طرح پیشنهادی خود را نیز برای مزار شهیدشان ارائه دهند.

وی گفت: پذیرش و اجرای طرح های پیشنهادی خانواده ها البته منوط به رعایت شرایط و ضوابط است.  

سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در باره گلزار شهدای تک مزاری در روستاها و آرامستان های کوچک نیز افزود: طرح بهسازی مزار شهدا در این آرامستان ها با هدف تعمیر، روسازی و یا تعویض سنگ قبور آسیب دیده مزار شهدا انجام می شود.

مدیر عامل سازمان فردوسهای شهرداری مشهد نیز در این باره گفت: پیش از این در کارگروهی متشکل از بنیاد شهید، شهرداری مشهد و سازمان فردوس هایش، کارشناسان مربوطه و جمعی از خانواده های شهدا هفت الگو برای مرمت مزار حدود پنج هزار و ۵۰۰شهید مدفون در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد را انتخاب کردند.

حجت الاسلام مهدی دامغانی هزینه اجرای هر یک از این الگوها را  پنج میلیون ریال عنوان کرد و افزود: خانواده شهدا نیز در صورت تمایل می توانند طرحی پیشنهادی برای اجرا به مسئولان مربوطه در بهشت رضا(ع) ارائه دهند که در صورت انطباق با شرایط مانند هفت الگوی یاد شده در محل مزار شهید اجرا می شود.

از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی ۱۷هزار و ۲۴۹شهید در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در خراسان رضوی تقدیم شده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها