رییس اداره محیط‌زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از کاهش کانون‌های تجمع جوندگان موذی در مشهد از ۶۰ نقطه به ۱۲ نقطه خبر داد.

کاهش ۸۰ درصدی کانون تجمع جوندگان موذی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد پذیرا با اعلام این خبر افزود: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان در خصوص مقابله با حیوانات موذی در سطح شهر، طرح برخورد با موش‌های فاضلابی در شهر مشهد از ۲ سال گذشته در این کلانشهر با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط‌زیست و روش بیوشوک آغاز شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح از پودرهای دارای توان مبارزه اختصاصی، سازگار با طبیعت و غیر سمی برای سایر موجودات و گیاهان در جهت مبارزه با موش‌های فاضلابی استفاده می‌شود.

پذیرا با بیان اینکه گمرک، راه‌آهن، مؤسسات باربری و سیلوهای گندم از گذرگاه‌های ورود موش از شهرهای دیگر به داخل شهر هستند، تصریح کرد: این مراکز هم باید نسبت به نابودسازی موش‌ها و جلوگیری از تکثیر آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: با همکاری مناطق مختلف شهرداری مشهد اقدامات فوری جهت جلوگیری از تولید مثل و کاهش موش‌های فاضلابی در شهر مشهد انجام شده و طی ۲ سال گذشته هزار و ۸۵۰ کیلو پودر در بین مناطق ۱۳ گانه شهر توزیع و در خصوص نحوه طعمه‌گذاری و اثرگذاری آن برای کارشناسان مناطق جلساتی برگزار شده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ضمن اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه پس از شناسایی مکان‌های تجمع حیوانات موذی، افزود: ۶۰ کانون تجمع حیوانات موذی در سال ۹۵ شناسایی شد که پس از انجام طعمه‌گذاری و مبارزه مستمر با موش‌های فاضلابی، این نقاط به ۱۲ کانون کاهش یافته است.

پذیرا گفت: یکی از مهم‌ترین کانون‌های موش فاضلابی در شهر مشهد محدوده کال قره‌خان است که با اقدامات هماهنگ و مستمر، منجر به پاکسازی کامل محدوده از موش‌های فاضلابی شده است.

گفتنی است؛ مواد اولیه‌ استفاده شده در طرح مقابله با جانواران موذی با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط‌زیست توسط شرکت‌های دانش بنیان تهیه شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها