صهیونیستی در اقدامی کم سابقه که بیانگر خوی آشکار تجاوزکارانه‌اش است، دوشنبه تخریب گسترده خانه‌های فلسطینی‌ها در جنوب شرق قدس اشغالی را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی وپاکسازی نژادی سازمان یافته رژیم

جعفر قنادباشی/

 صهیونیستی در اقدامی کم سابقه که بیانگر خوی آشکار تجاوزکارانه‌اش است، دوشنبه تخریب گسترده خانه‌های فلسطینی‌ها در جنوب شرق قدس اشغالی را آغاز کرد.

 نخستین حقیقت برداشت شده از ماجراجویی جدید صهیونیست‌ها تداوم سوء استفاده آنها از رئیس جمهور ناآگاه آمریکاست. مقامات تل آویو که از زمان به قدرت رســیدن دونالد ترامپ با سوء استفاده از عدم اطلاع و کم‌تجربگی وی در عرصه سیاست خارجی اشــغالگری خود را گسترش داده‌اند، فرصت محدود باقیمانده از دوره ریاست جمهوری او را بهترین زمان برای پیگیری اهداف نامشروع خود میدانند.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، پذیرش الحاق بلندی‌های جولان سوریه به فلسطین اشغالی با وجود مخالفت‌های گســترده بین‌المللی، خروج از یونسکو در حمایت از تل آویو و پیش بردن سریع طرح معامله قرن که کاملاً در حمایت از رژیم صهیونیســتی تدوین شــده، تنها بخشی از همراهی همه جانبه ترامپ با اشغال‌گری صهیونیست‌ها بوده است.

 حال با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سال آینده میلادی برگزار خواهد شد و احتمال رأی نیاوردن دوباره ترامپ، تل آویو نهایت تلاش خود را برای حداکثر بهره‌برداری از دوران باقیمانده رئیس جمهوری وی به کار میگیرد.

 نکته دیگر که با اقدام تحریک آمیز اخیر مقامات تل آویو بر همگان آشکار می‌شود، خوی وحشیگری و استبدادی رژیم صهیونیستی است. بیرون راندن شهروندان از خانه‌هایشان به هر بهانه ای و سپس ویران کردن منازل آنها با استفاده از زور، عریان از هر منظری اقدامی غیر انسانی، جنایت و پاکسازی نژادی سازمان یافته محسوب میشود.

مسلماً در این رفتار ضد انسانی چراغ سبز آمریکا و پشت‌گرمی صهیونیســت‌ها به وتوی واشنگتن در جلوگیری از هر اقدام ضدصهیونیستی در محافل بین‌المللی، تل آویــو را در ادامه جنایاتش جری‌تر و مصم‌متر میکند.

 از سوی دیگر بی‌تفاوتی و عدم موضعگیری سران سازش‌کار عربی نیز در گستاخی صهیونیست‌ها بی‌تأثیر نیست. حکام عرب اگرچه موفق نشدند با شرکت در نشست منامه و حمایت از معامله قرن مقاومت فلسطینی‌ها را شکسته و اهداف تل آویو را محقق کنند، اما با روزه سکوت خود راه را برای ادامه جنایات صهیونیست‌ها هموار میکنند.

در این هنگام و با توجه به خطراتی که ماهیت وجودی فلسطین را هدف قرار داده، ضروری است سازمان همکاری اسلامی که فلسفه وجودی و شکل‌گیری آن در دفاع از قدس و تقابل با اشــغالگری صهیونیست‌ها تعریف شده، وارد عمل شود و جلو اقدام‌های تخریبی رژیم صهیونیستی را بگیرد.

برچسب‌ها