رئیس اتحادیه گیاهان دارویی مشهد گفت: با فعالیت‌های کمیسیون بازرسی اتحادیه از ابتدای سال ۹۸، حدود ۴۰ عطاری بدون مجوز شناسایی و جهت پیگیری مراتب امر به اتحادیه ارجاع داده شدند.

ارجاع حدود ۴۰ عطاری بدون مجوز به اتحادیه از ابتدای سال تاکنون

به گزارش قدس آنلاین، حسن بخارایی در خصوص عطاری‌های غیر مجاز در سطح شهر، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ عطاری مجوزدار و ۱۱۰ پرونده در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه امروزه در سطح شهر مشهد همچون کسب و کارهای دیگر عطاری‌های زیادی مشغول به کار شده‌اند، عنوان کرد: ۱۱ بازرس این اتحادیه همه روزه در حال شناسایی عطاری‌های غیر مجاز هستند که روزانه ۱۰ واحد صنفی غیر مجاز پس از شناسایی، جهت تایید یا تکذیب به اتحادیه ارجاع داده می‌شود.
بخارایی افزود: فروش انواع داروهای گیاهی بدون مجوز و قاچاق مواد مخدر در عطاری‌ها با هماهنگی نهادها، اماکن و بهداشت و درمان مورد پیگرد قرار می‌گیرند.
رئیس اتحادیه گیاهان دارویی مشهد گفت: اتحادیه مستقل گیاهان دارویی مشهد با تمام قوا در تلاش است تا بایدها و شایدهای عطاری را به طرف فروشندگی گیاهان دارویی سوق داده و از تخلف در تمامی زمینه‌ها جلوگیری کند. باید در این زمینه از همکاری نهادهای مربوطه تشکر و قدردانی به عمل آید.
وی خاطرنشان کرد: با فعالیت‌های کمیسیون بازرسی اتحادیه از ابتدای سال ۹۸، حدود ۴۰ عطاری بدون مجوز شناسایی و جهت پیگیری مراتب امر به اتحادیه ارجاع داده شدند که شماری از آن‌ها مورد تایید و تشکیل پرونده جهت صدور پروانه کسب و شماری نیز با توجه به مورد تایید نبودن، دستور پلمب آن‌ها صادر گردید.
بخارایی تصریح کرد: دهم مرداد ماه یازدهمین همایش اتحادیه گیاهان دارویی برگزار می‌گردد و با توجه به ارسال دعوت‌نامه به هر عطاری مجوزدار، هماهنگی‌های لازم فی مابین عطارها و بازرسان انجام خواهد شد تا افراد متخلف در این زمینه ردیابی شوند.  
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها