مراسم یادبود زنده‌یاد «امیر برزگر خراسانی» شاعر توانمند کشور به همت مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در انجمن ادبی رضوی حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد

مراسم یادبود زنده‌یاد «امیر برزگر خراسانی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم یادبود استاد امیر برزگر خراسانی از هنرمندان مشهدی که ۲۷ تیر ۱۳۹۸ پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشته بود، با حضور محمدعلی چمی‌گو مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، جمعی از شاعران، علاقه‌مندان و خانواده این شاعر زنده‌یاد شب گذشته در جلسه هفتگی انجمن ادبی رضوی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برپا شد.
محمدعلی چمی‌گو در این مراسم ضایعه درگذشت استاد برزگر خراسانی را به جامعه فرهنگ و ادب تسلیت گفت و یاد این استاد فقید را گرامی داشت.
استادان محمد جواد غفورزاده «شفق»، محمد نیک، محمد کاظم کاظمی و جمعی دیگر از بزرگان شعر آیینی نیز در مراسم یادبود زنده‌یاد برزگر خراسانی حضور داشتند. استاد کاظمی عضو جدید شورای شعر انجمن ادبی رضوی در این نشست درباره شخصیت و آثار این هنرمند فقید سخنرانی کرد.
امیر برزگر خراسانی (۱۳۲۲ -۱۳۹۸) در مشهد مقدس متولد شد. او از شاعران معاصر فارسی زبان بود که در وصف امام حسین‌(ع)، شعر سروده است.
او فارغ‌التحصیل هنرهای زیبا در رشته نقاشی بود و در جوانی به استخدام دانشکده علوم پزشکی مشهد در آمد و سال‌ها به عنوان مسئول روابط عمومی آن دانشگاه خدمت کرد. همچنین عضو هیئت رئیسه کانون هنرمندان و عضو شورای سیاست‌گذاری شعر بود. علاوه بر شعر، نقاشی، موسیقی و تدریس ردیف‌های دستگاهی آواز اصیل ایرانی از مشغله‌های این هنرمند بود.
استاد برزگر، بازمانده نسل ماندگار انجمن ادبی فرخ مشهد به شمار می‌رود که طی این سال‌ها در کنار انجمن‌داری توانسته بود با سرایش و آموزش شعر به فرهنگ و ادب این مرز و بوم خدمت کند.
وی در شب‌های شعر ملکوت هشتم، جلسه شعر انجمن ادبی رضوی و دیگر شب‌های شعر مناسبتی که توسط انجمن ادبی رضوی مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی برگزار شده، حضور و شعرخوانی داشته است.
در کارنامه برزگر خراسانی سرایش ۱۵ اثر از جمله: «برگی از دیوان امیر»، «سخن آیینه‌ها»، «شعر و شاعری در آیینه زمان»، «گزیده ادبیات فارسی شماره ۶۸»، «از شرنگ و شطح»، «نماز عاشقی»، «فصل عطش» و «رها در ناکجا آباد» و... به چشم می‌خورد.
پیکر زنده‌یاد امیر برزگر خراسانی در مقبره‌الشعرای شهر توس در جوار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها