دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری گفت: دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت باید درک عمیقی نسبت به تعالیم اسلامی کسب کرده و نگاه مبتکرانه ای نسبت به تحقق تعالیم اسلامی در عرصه های مختلف کسب کنند.

ضرورت داشتن نگاه مبتکرانه به تحقق تعالیم اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام رضا غلامی، شب گذشته در جمع دانشجویان پسر طرح ولایت در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت باید درک عمیق‌تر نسبت به تعالیم اسلامی داشته باشند و به سبب این درک عمیق هم جلوی انحرافات فکری در جامعه را بگیرند و هم جدای از مواجه سلبی با مسایلی که پیش می‌آید نگاه مبتکرانه به تحقق تعالیم اسلامی در عرصه‌ها مختلف داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که در طرح ولایت از سال‌های قبل شرکت کرده اند در مقابل شبهات و طوفان‌های فکری بسیار مقاومتر از بقیه هستند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب نسبت به طرح ولایت افزود: معتقدم تقویت بنیه فکری با دوره کوتاه مدت یک هفته و ۱۰ روزه به ثمر نمی‌نشیند و حضور دانشجویان در این طرح یک حضور مجاهدانه است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب با رویکرد فرهنگی و موسس یک نظام صد در صد اسلامی و حزب اللهی است و قرار است تعالیم اسلامی در رگ‌های این جامعه جاری و ساری شود.

دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری  ادامه داد: نیروهای انقلاب و کسانی که در خط مقدم این انقلاب حضور دارند و می‌خواهند کار را در عرصه‌های مختلف پیش ببرند باید از جهت فکری از یک استحکام درونی و بنیه قوی برخوردار باشند.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم کمک کنیم تا نسل‌های جدید که انقلاب را از نسل‌های قبل تحویل می‌گیرند تفکر درست و آماده‌ای داشته باشند و تصویر منسجم و متقنی در ذهن آن‌ها نقش از اسلام بسته باشد؛ به ویژه از جهات عقیدتی پایه محکم داشته باشد و طرح ولایت از این جهت آزموده شده و توفیقات خود را کسب کرده است.

حجت الاسلام غلامی در پاسخ به درخواست دانشجویان مبنی بر دیدار با مقام معظم رهبری نیز گفت: باید درخواست اعلام شود و اگر با برنامه‌های ایشان هماهنگ باشد، با عنایتی که رهبر انقلاب نسبت به این طرح دارند، امیدوارم موافقت انجام شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها