مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «بسته حمایتی دولت از بیماران نابارور در مرکز ناباروری میلاد اجرا می‌شود»، گفت: به منظور کاهش هزینه‌های فرزندآوری برای بیمارانی که مشکل باروری دارند، دولت برای هر بیمار یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان یارانه اختصاص داده است.

یارانه یک میلیون و ۷۰۰هزار تومانی دولت برای درمان ناباروری

به گزارش قدس آنلاین، نیره خادم غیابی با بیان اینکه «زوجی که یک سال از اقدام برای فرزندآوری آنها گذشته باشد و از راه‌های پیشگیری‌کننده استفاده نکرده وصاحب فرزند نشده باشند را زوج نابارور می‌نامند»، اظهار کرد: عوامل مختلفی در ناباروری یک زوج موثر است که در حال حاضر سهم زن و مرد در ناباروری برابر است.

سرپرست مرکز ناباروری میلاد با اشاره به اینکه «تغذیه، سبک زندگی، محیط کار، وراثت و... می تواند در نابارور شدن یک زوج موثر باشد»، بیان کرد: به زوجینی که در مسیر بارور شدن با مشکلاتی مواجه هستند پیشنهاد می شود به مراکز ناباروری مراجعه کنند تا ضمن بررسی‌های لازم،  متحمل هزینه‌های گزاف مطب پزشکان نشوند و علاوه براین در روند درمان نیز بتوانند از بسته حمایتی دولت استفاده کنند.
 خادم با بیان اینکه «متاسفانه گاهی شاهد هستیم زوجی سه سال در انتظار فرزند هستند و پس از بررسی پرونده درمانی متوجه می شویم که آزمایشات اولیه و اساسی را هنوز انجام نداده اند»، بیان کرد: در این مرکز متخصصین اورولوژی سلامت مردان را از حیث باروری ارزیابی می کنند و متخصصین نازایی نیز بانوان را در مسیر باروری یاری می‌رسانند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «در مرکز ناباروری میلاد برای کمک به بیماران بسته های حمایتی در نظر گرفته شده است و علاوه براین با همکاری مرکز برکت خدماتی به زوجین ارائه می شود»، عنوان کرد: بیمه‌ها نیز از سال ۹۰ همکاری خوبی را با مرکز ناباروری میلاد دارند و در این مرکز هشت عضو فلوشیپ ناباروری و متخصص ناباروری زنان و دو نفر عضو هیات علمی اورولوژی به بیماران ارائه خدمت می کنند.
وی با اشاره به اینکه «اقدامات مختلف درمانی برای بیماران در این مرکز انجام می شود»، گفت: براساس آمار سال ۹۷، خدماتی از جمله ویزیت متخصص نازایی، اورولوژی مردان، سونو گرافی، آزمایشگاه، عمل تخمک کشی، انتقال جنین، iui، هیروسکوپی جراحی، لاپاروسکوپی، pesa/test، تخمک اهدایی، اهدای جنین و رحم میزبان در این مرکز ارائه می شود.
 خادم با بیان اینکه «در حوزه بسته‌های حماتی دولت نیز در سال ۹۶ در مجموع ۱۶۲۳ مورد طی سال از این بسته استفاده کردند»، افزود: در سال ۹۷ این آمار به ۱۵۷۷ رسیده است و در مجموع ۲۴۸ تولد نوزاد زنده در این مرکز انجام شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته، ۷۷۱۵ مورد ویزیت متخصص نازایی، ۱۵۹۷ مورد ویزیت اورولوژی، ۱۱۱۵۷ مورد سونوگرافی، ۲۷۸۳مورد مراجعین آزمایشگاه، ۷۳۰ مورد عمل تخمک کشی، ۱۱۰۵ مورد انتقال جنین، ۸۱۲ مورد آی یو ای، ۱۱۷ مورد هیروسکوپی جراحی، ۱۰ مورد لاپاروسکوپی، ۷۳ مورد pesa، ۱۹ مورد تخمک اهدایی و ۱۵ مورد اهدای جنین در این مرکز انجام شده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها