رشت -رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تجهیز و نوسازی ۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان و تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی خبر داد.

۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،علی درجانی در شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه در حوزه های مختلف تولیدات کشاورزی از لحاظ نوع محصولات تولیدی در کشور دارای جایگاه اول تا سوم هستیم، اظهار داشت: در این راستا بیش از ۸ موسسه تحقیقات بین المللی، ملی و استانی در گیلان مستقر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه اختصاص کشت برنج به استان های گیلان و مازندران وظیفه ما را سنگین تر کرده است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید از دانش بیشتری در ارتقای کیفی و کمی تولید محصول بهره ببریم.

 درجانی از اختصاص ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی سفر اخیر رییس جمهور به استان گیلان خبر داد و گفت: برای اولین بار ۶۲۰ میلیارد تومان آن به بخش کشاورزی تخصیص یافته است.

وی بهره گیری از شیوه های نوین و علمی در تولید برنج را اقدامی برای کیفیت بخشی به این محصول عنوان و تصریح کرد: در سال جاری ۷۵۰ هزار تن برنج سفید با استفاده از شیوه های نوین و علمی استحصال خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت: در استان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار وجود دارد که ۸۵ هزار هکتار آن تجهیز و نوسازی شده و ۲۰ هزار هکتار دیگر با مصوبه سفر ریاست جمهوری به گیلان در طرح تجهیز قرار گرفته است.

 درجانی ادامه داد: یکی از اولویت های استان کشت ثانویه است، بیش از ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی در استان بعد از کشت بیکار است، باید محصول مناسب برای کشت دوم معرفی شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی همچنین از افزایش ۱۰۰۰ هکتاری شالیزارهای برنج در گیلان پس از افزایش قیمت محصول برنج خبر داد و اظهار داشت: این افزایش کشاورز را ترغیب به کشت زمین های رها شده خود کرده است.

مهندس درجانی استفاده از آب بندان ها و جلوگیری از هدر رفت آب را یکی از اهداف مهم سازمان بیان و اضافه کرد: در این راستا ۵۰ پهنه از آب بندان ها در سالجاری بازسازی شده اند.

برچسب‌ها