سمنان- پنجم مردادماه سالروز اولین نماز جمعه بعد از انقلاب است و از همین رو نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه سعی کرد تا به برخی از پرسش‌های آن‌ها که مدتی است در فضای مجازی برای وی خبرساز شده است پاسخ دهد.

استعفایی در کار نیست/جای برخی از امامان جمعه را نمی‌توان پر کرد

قدس آنلاین-گروه استان ها:استعفای آیت‌الله سید محمد شاه‌چراغی یکی از خبرهایی است که به نقل محافل سیاسی و اجتماعی تبدلی شده است از همین رو امام‌جمعه سمنان در دیدار با رسانه‌ها از آن به‌عنوان یک دروغ شاخ‌دار یادکرد.

امام‌جمعه سمنان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص آنچه شایعه استعفایش می‌خواند از آن به‌عنوان شایعه و دروغ شاخ‌دار نام برد و گفت: بنده تا زمانی که توان داشته باشم به خدمت در این سنگر ادامه می‌دهم مگر اینکه مقام معظم رهبری دستور فرمایند وگرنه تا مادامی‌که توان دارم در خدمت نمازگزاران و مردم استان خواهم بود.

وی کناره‌گیری از نماز جمعه را نوعی کم‌اعتنایی به این جایگاه رفیع برشمرد و اظهار کرد: نماز جمعه از تریبون‌های مهم در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با انتقاد از حمله به برخی ائمه جمعه در رسانه‌ها و یا فضای مجازی خاطرنشان کرد: دشمنان بیکار ننشسته و به نهاد مؤثر نماز جمعه و برخی ائمه جمعه حمله می‌کنند و متأسفانه برخی روزنامه‌ها نیز گاهی در حمله به این نهاد و ائمه جمعه همراه می‌شوند.

تکیه‌بر جای بزرگان نتوان زد به‌گزاف

امام‌جمعه سمنان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص توصیه برخی ائمه جمعه کهن‌سال در خصوص لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در تریبون‌های نماز جمعه و تداوم حضور آن‌ها در نماز جمعه گفت: استفاده از جوانان توانمند حتماً کار شایسته و ارزنده‌ای است، البته این را هم نباید نادیده گرفت که جای برخی از این ائمه جمعه و خطبه‌های آن‌ها را نمی‌توان به‌سادگی پر کرد.

وی ابراز کرد: به‌طور مثال کدام نیروی جوان می‌تواند جای خالی آیت‌الله امامی کاشانی یا خطبه‌های موحدی کرمانی یا آیت‌الله خاتمی را پر کند. مطمئناً هیچ‌کدام از جوانان تجربیات ارزنده این بزرگواران را ندارد.

مهربانی با خبرنگاران

وی با استقبال از حضور جوانان و خصوصاً دانشجویان در نمازهای جمعه در پاسخ به پرسشی در خصوص مطالبه برخی دانشجویان در خصوص استفاده از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه نیز گفت: منعی در ارتباط با سخنرانی نمایندگان دانشجویی در مصلی و نماز جمعه نیست.

وی بیان کرد: البته این مسائل به ستادهای نماز جمعه استان و شهرستان‌ها ارتباط دارد و من در آن دخالت نمی‌کنم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش و مطالبه خبرنگاران از وی در خصوص توصیه مسئولان به همراهی بیشتر با خبرنگاران گفت: مسئولان باید با خبرنگاران مهربان‌تر بوده و پاسخگوی سؤالات آن‌ها باشند.

وی ادامه داد: خبرنگاران با خبررسانی خود به جامعه خدمت زیادی می‌کنند و مسئولان نیز وظیفه‌دارند پاسخگوی آن‌ها باشند.


 

برچسب‌ها