۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 664885

رژِیم آل خلیفه دو فعال سیاسی بحرینی را برخلاف خواست مراکز حقوق بشری اعدام کرد.

رژیم آل خلیفه دو فعال سیاسی بحرینی را اعدام کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، رژیم آل خلیفه دو فعال سیاسی بحرینی را اعدام کرد. جمعیت الوفاق صبح امروز(شنبه) از اجرای حکم دو جوان به نام‌های «احمد الملالی» و «علی العرب» خبر داد. بر اساس گزارش وبگاه «مرأة البحرین»، خانواده‌های این دو جوان اجرای حکم را تأیید کردند.

بر خلاف خواسته سازمان عفو بین الملل که روز جمعه با ابراز نگرانی از احتمال اجرای قریب الوقوع اعدام دو فعال سیاسی بحرینی، از شاه این کشور خواسته بود فورا اجرای این حکم را متوقف کند رژیم آل خلیفه صبح امروز این احکام را اجرا کرد.

احمد عیسی الملالی (۲۴ ساله) و «علی محمد العرب» (۲۵ ساله) به قتل یک افسر وزارت کشور در سال ۲۰۱۷ متهم شده و با وجود رد این اتهامات، در زندان بشدت شکنجه شده بودند.

این دو جوان پیش از اینکه گفته بودند که اعترافات آن‌ها تحت شکنجه بوده است.

بحرین پیش از این نیز «عباس السمیع»، «سامی مشیمع» و «علی السنکیس» را در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۷ اعدام کرد.

لازم به ذکر است در گزارش عفو بین الملل آمده بود :خبرهای وحشتناکی از احتمال اعدام قریب الوقوع «علی العرب» و «احمد الملالی» منتشر شده که در محاکمه ای ظالمانه و با استناد به اعترافات اجباری به اعدام محکوم شدند.

عفو بین الملل افزوده است: بحرین باید فورا از اجرای حکم اعدام این دو شهروند خودداری کند. این دو فرد احتمالا طی ۲۴ ساعت آینده جان خود را از دست خواهند داد و باید متحدان بحرین به ویژه آمریکا و انگلیس قاطعانه از مقام های این کشور بخواهند تا اعدام آن ها را متوقف کنند.

در همین حال دیده بان حقوق بشر نیز با بیان اینکه حکم اعدام علیه العربی و الملالی در محاکمه دسته جمعی و مشکوک به اعترافات اجباری صارد شده، اظهار داشت: باید شاه بحرین این اشتباه را فورا با توقف اجرای اعدام آن ها تصحیح کند.

پیش تر «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای نسبت به محاکمه دسته جمعی و ناعادلانه شماری از زندانیان در بحرین ابراز نگرانی کرده بود.

سازمان عفو بین الملل هم در گزارشی اعلام کرد که سرکوب آزادی بیان در بحرین همچنان به صورت گسترده ادامه دارد.

در مقابل گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها