همدان- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: اگرچه برنامه‌ها و سیاست‌های شورا با توجه به موضوع و حوزه تخصصی آن، به بخش‌های مختلف شهرداری ابلاغ می‌شود؛ اما نخستین و آخرین فردی که باید در این زمینه پاسخگوی عملکرد مجموعه باشد، شخص شهردار است.

کارت زرد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا به شهرداری

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ رضوان سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با دستورکار بررسی وضعیت عملکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، گفت: به‌رغم تاکیدات کمیسیون آنطور که انتظار می‌رفت یکسان سازی برنامه آموزش شهروندی در شهرداری انجام نشده است،

وی اظهار داشت: با وجود برگزاری جلسات متعدد و برنامه‌ریزی‌های انجام شده آموزش‌های شهروندی به صورت جزیره ای در شهرداری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بارها مطالب مطرح شده در کمیسیون فرهنگی از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مطالبه شده است، عنوان کرد: با این وجود ما امروز با حجم بسیار زیادی از نامه‌های بی‌پاسخ از سوی شهرداری روبه‌رو هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با تاکید بر اینکه اگر در شهرداری اراده‌ای برای اجرای سیاست‌های شورا وجود ندارد، برنامه‌ها و سیاست‌های خود را ارائه دهند تا در صورت رسیدن به نقطه نظر مشترک، عملکرد شهرداری در آن راستا ارزیابی شود، اظهار کرد: نتایج حاصل از بررسی تفریغ بودجه نمایانگر عملکرد ضعیف سازمان فرهنگی اجتماعی به عنوان یکی از زیر مجموعه های شهرداری است.

 سلماسی ادامه داد: با توجه به سهم ۸۲ درصدی هزینه‌کرد ورزش از ردیف بودجه آموزش شهروندی در سازمان فرهنگی و خالی بودن پست معاونت ورزشی سازمان پس از گذشت ۶ ماه، این عملکرد توجیهی ندارد.

به گفته وی؛ عملکرد ضعیف سازمان فرهنگی شهرداری قابل پذیرش نبوده و نوع برخورد کمیسیون در یک سال گذشته از باب مدارا با شهرداری بوده است.

سلماسی افزود: در جلسات تصویب بودجه و نیز تأکیدات ذیل مصوبه مقرر شد برای تیم‌داری در سطح قهرمانی لیگ تا پایان اردیبهشت راهکاری قانونی هزینه‌کرد در این حوزه احصا و به شورا اعلام شود؛ این مهم در حالیست که مطلع شدیم شهرداری بدون حل موانع قانونی فوق، اقدام به تشکیل لیگ فوتبال خود داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با تأکید بر اینکه برخلاف صحبت‌های انجام شده در فضای مجازی مخالفتی برای تیم‌داری شهرداری وجود ندارد؛ بلکه وجاهت قانونی و نیز نحوه مدیریت آن قابل نقد است، گفت: اگر بخواهیم در لیگ حرفه‌ای فعالیت کنیم باید شرایط آن را نیز به دست آوریم.

 وی ادامه داد: در ورزش محلات نیز اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری مطلوب نبوده و در حد خرید چند دست لباس بی‌کیفیت است؛ این مهم بیانگر آن بوده که برای این مجموعه، برنامه‌ریزی مناسبی صورت نپذیرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا همچنین با تأکید بر انحراف یک میلیاردی در تفریغ بودجه سازمان فرهنگی شهرداری، بیان کرد: جای تعجب است سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به جای افزایش تعامل برای رفع مشکلات، ارتباطش با کمیسیون فرهنگی را قطع می‌کند.

سلماسی همچنین در پاسخ به صحبت‌های معاون شهردار مبنی بر اینکه اجازه دهید سازمان از خود دفاع کند، بیان کرد: زمان کافی برای دفاع از عملکرد و تصحیح اقدامات صورت گرفته از سوی کمیسیون به سازمان داده شده بود، اما متاسفانه بازخورد مناسبی را شاهد نبودیم؛ از این رو وظیفه پاسخگویی بر عهده شهردار به عنوان منتخب شورا و مسئول مستقیم عملکرد مجموعه شهرداری است.

وی خطاب به معاون شهردار گفت: شهرداری همدان، ۱۰ روز فرصت دارد تا پاسخ‌ نامه‌های بی‌پاسخ خود را به صورت مستند برای شورا ارسال کند؛ زیرا برگزاری جلسات بی‌نتیجه‌، قابل قبول نیست.

برچسب‌ها