خراسان شمالی- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از خرید بیش از ۳ هزار و ۶۵ تن کلزا از کلزاکاران به ارزش بیش از ۱۰۳ هزار و ۹۴۵ میلیون ریال در این استان خبر داد.

خرید بیش از سه هزار تن کلزا از کشاورزان خراسان شمالی

وحیدرضا فریدونی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین،با اشاره به پایان عملیات خرید تضمینی کلزا گفت امسال بیش از ۳ هزار و ۶۵ تن کلزا از کلزاکاران خریداری شد که بیشترین خرید این محصول در مرکز خرید شهرستان مانه و سملقان به میزان بیش از ۱۳۵۸ تن به ثبت رسیده است.

وی افزود: این مقدار که دانه روغنی کلزا از افزون بر ۶۴۶ نفر کشاورز در قالب ۱۰۴۸ محموله تحویل ۶ مرکز خرید در سراسر استان شد که با توجه به فساد پذیری بالای محصول با تلاش انجام شده دانه‌های روغنی کلزا های خریداری شده طبق دستورالعمل شرکت مادر اساسی بازرگانی دولتی ایران در کمترین زمان به کارخانجات روغن کشی ارسال شده است.

فریدونی با اعلام افزایش نرخ خرید تضمینی کلزا از سوی دولت در سال جاری گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا بر اساس شاخص‌های جدول پاکی شامل دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت مبلغ ۳۶ هزار و ۳۹۸ ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: کل خرید محصول کلزا در ۶ مرکز در استان صورتگرفت که از تاریخ ۱۸ خرداد ماه شروع و تا ۳۱ تیرماه با اعلام پایان خرید در مرکز شهرستان مانه و سملقان کار خرید کلزا در سطح استان به پایان رسید.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی با اعلام پرداخت حدود ۹۶ درصد از بهاء محصول کلزا کاران افزود تاکنون مبلغ یکصد هزار و ۱۲ میلیون ریال از بهار کلزا کشاورزان استان پرداخت شده است کل باقی وجوه نیز به زودی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد

برچسب‌ها