۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 664975

مستند «معاهده های شکست خورده» (Failed Agreements) همزمان با سالروز عملیات مرصاد با موضوع بررسی چهار دهه دشمنی فرقه مجاهدین خلق علیه نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

روایت شکست فرقه رجوی در پرس تی وی

قدس آنلاین: به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به کارگردانی مهدی عرب محصول سال ۲۰۱۸ شبکه پرس تی وی است و ضمن مروری بر تاریخچه سازمان مجاهدین خلق و عملکردهای انحرافی آن در راستای خیانت به کشور، ایجاد رعب و انجام ترور مردم بی گناه، از سه چشم انداز تاریخ خیانت و مبارزه کثیف این سازمان را به تصویر می کشد.

در این راستا، چشم انداز اول از دوران انقلاب تا جنگ تحمیلی، دوران دوم سیر خیانت ها و همکاری با دشمن ملت ایران در دوران جنگ و چشم انداز سوم در زمینه دست اندازی ها و کارشکنی های سیاسی بعد از جنگ با مردم ایران مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

مستند «معاهده های شکست خورده» به خوبی نشان می‌دهد که فرقه مجاهدین خلق برای رسیدن به قدرت چگونه تمام موازین عقلانی و اخلاقی را زیرپا می گذارد و برای دستیابی به سکان حکومت مسیر خود را از میان خون مردم و فشار سیاسی بر آنها به واسطه همکاری با بدنام ترین نهادهای سیاسی- جاسوسی پیگیری می‌کند.

در این برنامه گفت و گوهایی با چهار نفر از اعضای سابق فرقه مجاهدین خلق که سالهاست از چنگال آنها رهایی یافته اند، انجام شده است.

گفتنی است عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان نام نبردی است که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و اواخر جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق صورت گرفت. فرماندهی نیروهای ایرانی در این عملیات عظیم بر عهده صیاد شیرازی و فرماندهی مجاهدین خلق بر عهده مسعود رجوی بود که پس از چند روز درگیری در نهایت نیروهای ایران پیروز شده و تعداد زیادی از نیروهای مهاجم در این نبرد کشته شدند.

مستند «معاهده های شکست خورده» در دو قسمت ۲۵ دقیقه ای ۴ و ۵ مرداد ماه ساعت ۰۵:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن نیز در ساعات ۱۰:۰۰، ۱۶:۰۰، ۲۲:۰۰ و ۰۲:۰۰ پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها