مردم یاس برنی مجارستان، نماد تیزهوشی در این کشور هستند و در واقع هر جای آنها پا بگذارند، همه اطمینان دارند که آن‌ها مردمانی خاص و تیزبین هستند. مردم یاس برنی اعتقاد راسخی دارند که ایرانی الاصل هستند و به آن افتخار می‌کنند.

مردم کدام شهر اروپایی خود را ایرانی‌الاصل می‌دانند؟

قدس آنلاین: به تازگی در فضای مجازی و بسیاری از رسانه‌ها این خبر منتشر شده است که در مجارستان شهری وجود دارد که مردم آن خود را ایرانی الاصل می‌دانند! شهر یاس‌برنی در مجارستان که مردم آن چنین ادعایی درباره اصالت خود دارند، در منطقه یاس ناتکون سُلنُک قرار گرفته و جالب این است که این شهر در مجارستان، نماد تیزهوشی در این کشور است! در واقع هر جایی که مردم یاس برنی پا بگذارند، همه اطمینان دارند که آن‌ها مردمانی باهوش و تیزبین هستند. مردم یاس برنی اعتقاد راسخی دارند که ایرانی الاصل هستند و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

از لحاظ تاریخی حدود ۸۰۰ سال پیش یا بیشتر بود که با حمله مغول‌ها و نیروهای مهاجم به ایران و مناطق تحت حکومتش، یکی از اقوام ایرانی بر اثر همین تهاجم‌ها از سرزمین قفقازها و ایرانی‌ها مهاجرت کردند و برای اینکه از آتش جنگ دور بمانند، به منطقه‌ای پناه بردند که الان آن را به نام یاس برنی می‌شناسیم. مردم قوم آلانان که همان اجداد مردم یاس برنی هستند، واقعا وجود داشته و در زمره اقوام ایرانی بوده‌اند. در اثبات این مدعا حتی می‌توان به اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز مراجعه کرد که در شاهنامه به نام این قوم اشاره کرده است. البته این داستان همین جا تمام نمی‌شود.

نام اجداد مردم یاس‌برنی در مجارستان حتی در اسناد تاریخی مجارستانی‌ها و روس‌ها هم آورده شده است. نام این اقوام در کتاب‌های تاریخی با عنوان قوم یاس و آس آورده شده است که با نام شهر یزد هم ریشه هستند. با اینکه زبان فارسی در بین این قوم فراموش شده، اما ریشه‌های فارسی را بین اسامی آن‌ها می‌توان پیدا کرد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

برچسب‌ها